لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۳۱

برتری استقلال و ذوب آهن در لیگ قهرمانان آسیا


بازی‌ استقلال و لکوموتیو ازبکستان
بازی‌ استقلال و لکوموتیو ازبکستان

در هفته سوم از بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا، تیم‌های فوتبال استقلال تهران و ذوب آهن اصفهان مقابل نمایندگان ازبکستان به برتری رسیدند.

در ورزشگاه آزادی، شاگردان علیرضا منصوریان موفق شدند در آخرین دیدارشان در سال ۹۵ لکوموتیو ازبکستان را با دو گل مغلوب کنند و در صدر جدول گروه A قرار بگیرند.

در دقیقه ۳۷ ضربه کرنر فرشید اسماعیلی برگشت داده شد و توپ به خودش رسید تا ضمن عبور از دو بازیکن حریف، یک گل زیبا را به ثمر برساند.

در دقیقه ۸۴ میلاد زکی‌پور توپ را به علی قربانی سپرد تا او با حرکات پا به توپ جالب توجهش، با ضربه‌ای هوشمندانه دروازه نستروف را باز کند.

مهدی رحمتی، رابسون جانواریو، لئاندرو پادووانی، خسرو حیدری، میلاد زکی‌پور، امید نورافکن، امید ابراهیمی، فرشید اسماعیلی (مجتبی حقدوست) بهنام برزای (فرشید باقری) علی قربانی (محسن کریمی) و کاوه رضایی بازیکنان استقلال در این مسابقه بودند.

نشست خبری علیرضا منصوریان در پایان بازی، جنجالی بود. سرمربی استقلال گفت: «این بردها پاسخ به افرادی است که فوتبالی نیستند و به داخل ورزش می‌آیند تا مطرح شوند.»

در روزهای اخیر، اظهارات حسن زمانی عضو هیات مدیره استقلال علیه خسرو حیدری و مهدی رحمتی، جنجال‌ساز شده بود. آقای زمانی نماینده مجلس شورای اسلامی و قائم مقام دفتر لاریجانی رییس مجلس است.

منصوریان، حیدری و رحمتی را بزرگترهای تیمش نامید و بدون ذکر نام زمانی گفت: دوستان منتظر باخت ما بودند. گفته‌اند عوامل را شناسایی کردیم. من عامل اول هستم. هر روز باید سایت‌ها را چک کنم تا دوستان، ناشتا در سایت‌ها مصاحبه نکنند.

سرمربی استقلال در ادامه گفت: «خوشحالم که کی‌روش امروز با چشمان خودش جوانان ما را دید. این جوانان هدیه برای جام جهانی 2022 هستند. کی‌روش دوست بزرگم است و در مسیر موفقیت به من کمک کرده.»

در دیگر بازی این گروه، الاهلی امارات و التعاون عربستان به تساوی بدون گل رسیدند. به این ترتیب استقلال با شش امتیاز به تنهایی صدرنشین ماند.

ذوب‌آهن اصفهان با برتری مقابل بنیادکار ازبکستان امتیازاتش را به چهار رساند و شرایط خود را در گروه C بهبود بخشید. ذوب آهن از دو بازی قبلی فقط یک امتیاز اندوخته بود.

بنیادکار که بدون امتیاز در برابر ذوب آهن قرار گرفته بود، نتوانست نوار ناکامی‌هایش را قطع کند و حالا با سه شکست متوالی در انتهای جدول قرار دارد.

دقایق نخست بازی با حملات دامنه‌دار میزبان همراه بود اما در ادامه، رقابت دو تیم به تعادل رسید.

گل اول بازی را جری بنگسون به ثمر رساند. نژادمهدی پاس عمقی خوبی داد و مهاجم هندوراسی سابق پرسپولیس نیز گل برتری تیمش را به ثمر رساند.

بنگسون در ماه اسفند رویایی که سپری کرده، به العین امارات، سپاهان اصفهان، نفت تهران و بنیادکار ازبکستان گل زده.

مرتضی تبریزی هم در وقت‌های تلف شده گل دوم تیمش را از روی نقطه پنالتی زد تا سه امتیاز حساس و شیرین نصیب ذوب آهن شود.

بنیادکار از دقیقه ۶۳ با اخراج وادیم سمیرتان ۱۰ نفره به بازی ادامه داد. الاهلی عربستان و العین امارات نیز در همین گروه حضور دارند.

مجتبی حسینی سرمربی ذوب آهن در نشست خبری گفت: «بازی سختی را با پیروزی به پایان رساندیم. این نتیجه برای ذوب‌آهن یک موفقیت است. بنیادکار با همان سبکی بازی کرد که انتظار می‌رفت.»

در این دیدار، مهدی رجب‌زاده به عنوان بهترین بازیکن میدان معرفی شد.

رشید مظاهری، محمد نژادمهدی، وحید محمدزاده، مهران درخشان‌مهر، علی حمام، مهدی مهدی‌پور، دانیال اسماعیلی‌فر، مهدی رجب زاده (ربیع عطایا) محمدرضا حسینی، احسان پهلوان و جری بنگسون (مرتضی تبریزی) برای ذوب آهن به میدان رفتند.

XS
SM
MD
LG