لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۲۶

محدودیت «حمل شخصی وسایل الکترونیکی» از چند فرودگاه خاورمیانه به آمریکا


مسافران در حال عبور بازرسی امنیتی در فرودگاه دالاس تگزاس
مسافران در حال عبور بازرسی امنیتی در فرودگاه دالاس تگزاس

گزارش‌ها حاکی است که مقام‌های آمریکایی به دنبال دریافت تهدیدهای تروریستی درصدد هستند تا محدودیت هایی را جهت حمل وسایل الکترونیکی و الکتریکی به داخل هواپیما‌ها برای مسافران برخی از پروازهای خارجی به مقصد آمریکا اعمال کنند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، مقام های آمریکایی گفته اند، این محدودیت شامل پروازها از ۱۰ فرودگاه مبدا؛ قاهره؛ امان پایتخت اردن؛ کویت؛ کازابلانکا در مراکش؛ دوحه؛ ریاض و جده در عربستان سعودی؛ استانبول ترکیه؛ و ابوظبی و دبی در امارات متحده عربی خواهد بود.

مسافران در این فرودگاه ها می بایست کامپیوتر، لپ تاپ، تبلت، لوح‌های الکترونیکی و سایر وسایل رایانه‌ای خود را به همراه چمدان‌هایشان به بخش بار تحویل دهند.

رویترز نیز به نقل از مقام‌های آمریکایی می گوید، احتمالا وزارت امنیت داخلی این محدودیت‌ها را روز سه‌شنبه اعلام خواهد کرد.

این مقام‌های می گویند، از زمانی که نهادهای امنیتی آمریکا از هفته گذشته از این تهدید‌های امنیتی مطلع شدند در حال رایزنی برای اعمال تدابیر امنیتی تازه برای مقابل با آنها هستند.

این منابع تاکید کرده اند، شماری از خطوط هواپیمایی به مقصد آمریکا از جمله شرکت های هواپیمایی در خاورمیانه و آفریقا از جمله خطوط پروازی اردن و عربستان سعودی مشمول این محدودیت‌ها خواهند شد.

این گزارش می افزاید، این محدودیت برای مسافران خطوط هواپیمایی آمریکا اعمال نخواهد شد و مسافران می توانند وسایلی مانند لپ تاپ، تبلت، دوربین و آی‌پد را در داخل هواپیما همراه داشته باشند.

رویترز می گوید، هواپیمایی اردن در توییتی در روز دوشنبه اعلام کرده است، مسافران به مقصد آمریکا و همچنین کانادا از روز سه شنبه نمی توانند وسایل الکترونیکی خود را به داخل کابین هواپیما ببرند.

به گزارش رویترز، روزنامه الریاض، نزدیک به حکومت عربستان سعودی، نیز نوشته است که سازمان هواپیمایی این کشور آخرین تدابیری اتخاذ شده توسط دولت آمریکا را در اختیار خطوط هواپیمایی که پروازهایی به مقصد آمریکا دارند، قرار داده است.

روزنامه الریاض نوشته است، مقام‌های آمریکایی این اطلاعات را به وزارت کشور عربستان سعودی اعلام کرده اند.

یک سخنگوی وزارت امنیت داخلی آمریکا روز دوشنبه حاضر نشده در خصوص وجودتهدید‌های امنیتی اظهار نظر کند، ولی گفته است هرگاه تغییری در مقررات ایجاد شود، اعلام خواهد شد.

XS
SM
MD
LG