لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۴۸

چند ایالت دیگر آمریکا علیه فرمان مهاجرتی تازه ترامپ شکایت می‌کنند


یکی از تجمع های اعتراضی به فرمان اجرایی اول دونالد ترامپ.
یکی از تجمع های اعتراضی به فرمان اجرایی اول دونالد ترامپ.

گزارش‌ها حاکی است به دنبال شکایت ایالت هاوایی از فرمان مهاجرتی تازه دونالد ترامپ، چند ایالت دیگر یعنی واشینگتن، مینه‌سوتا، اورگن، ماساچوست و نیویورک هم روز پنج‌شنبه اعلام کردند که علیه این فرمان تازه رئیس جمهوری آمریکا به دادگاه فدرال شکایت خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، پس از شکایت دادستانی ایالت هاوایی، باب فرگوسن، دادستان ایالت واشینگتن گفته است، مجددا علیه این فرمان رییس جمهوری آمریکا اقدام خواهد کرد.

به گفته باب فرگوسن، ایالت های نیویورک، اورگن و ماساچوست نیز اعلام کرده اند به اقدام قضایی ایالت واشینگتن علیه این فرمان اجرایی خواهند پیوست.

میورا هیلی، دادستان ایالت ماساچوست نیز گفته است که این ایالت نیز به شکایت دیگر ایالت ها علیه فرمان تازه دونالد ترامپ خواهد پیوست.

این در حالی است که رابرت فرگوسن به خبرنگاران گفته معتقد است که حکم دادگاه استیناف علیه فرمان اجرایی منع سفر دونالد ترامپ در ۲۷ ژانویه همچنان معتبر است و شامل فرمان تازه دونالد ترامپ نیز می شود.

دادستان ایالت واشینگتن اضافه کرده است: هرچند فرمان تازه نسبت به فرمان قبلیگروه کوچکتریرا شامل خواهد شد، اما این موضوع تاثیری بر خواست این ایالت برای به چالش کشیدن فرمان اجرایی تازه ندارد.

دونالد ترامپ در نخستین هشتم بهمن سال جاری طی فرمان سفر شهروندان هفت کشور ایران، عراق، سوریه، یمن، سودان، لیبی و سومالی را به این کشور به طور موقت معلق کرد. اما به دنبال شکایت ایالت واشینگتن، دادگاه استیناف در نهایت حکم به تعلیق این فرمان داد.

دونالد ترامپ هفته جاری در فرمان تازه‌ای با حذف عراق از این فهرست سفر شهروندان شش کشور دیگر را برای ۹۰ روز به آمریکا تعلیق کرده است.

فرمان جدید مهاجرتی رئیس جمهوری آمریکا، تاثیری بر وضعیت دارندگان کارت اقامت دائم (گرین کارت)،‌ نخواهد داشت.

فرمان جدید رییس‌جمهوری آمریکا قرار است از ۲۶ اسفند اجرایی شود و پذیرش پناهجویان را نیز به مدت ۱۲۰ روز به حال تعلیق در آورده است.

این در حالی است که دادستانی ایالت هاوایی در آمریکا اعلام کرد که این ایالت به طور رسمی از فرمان مهاجرتی جدید دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور، با امید به تعلیق این قانون اقامه دعوا کرده است.

داگ چین، دادستان هاوایی، یک روز قبل گفته بود که اگرچه فرمان اجرایی جدید رئیس جمهور آمریکا «تغییراتی را با هدف پاسخ دادن به اعتراضات» به خود دیده، اما همچنان اصولا مانند فرمان قبلی است.

XS
SM
MD
LG