لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۲۶

کره شمالی یک موشک بالستیک دیگر «آزمایش کرد»


رهبر کره شمالی در حال مشاهده یک کلاهک موشک (عکس از آرشیو)
رهبر کره شمالی در حال مشاهده یک کلاهک موشک (عکس از آرشیو)

یک مقام نظامی آمریکا و وزارت دفاع کره جنوبی می گویند، کره شمالی روز چهارشنبه یک موشک بالستیک میان برد را به سوی دریای ژاپن شلیک کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزارت دفاع کره جنوبی گفته است: کره شمالی بامداد روز چهارشنبه ساعت شش و ۴۵دقیقه یک موشک بالستیک از منطقه سینپو شلیک کرده است.

وزارت دفاع کره جنوبی تصریح کرده است: این موشک تقریبا ۶۰ کیلومتر پرواز کرده است.

درهمین زمینه فرماندهی منطقه هندو – آسیا – پاسیفیک آمریکا اعلام کرده است که کره شمالی یک موشک میان برد را بامداد روز چهارشنبه آزمایش کرده است.

این فرماندهی اعلام کرده است: فرماندهی پاسیفیک آمریکا کاملا به همکاری نزدیک با کره جنوبی و ژاپن برای استقرار امنیت متعهد است.

کره‌شمالی در ماه‌های اخیر و از زمان روی کار آمدن دولت جدید در آمریکا به رغم منع سازمان ملل بارها موشک‌های بالستیک خود را به سمت دریای ژاپن آزمایش کرده‌است.

این کشور ماه گذشته یک موتور پیشرفته پیشران موشک را آزمایش کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کره شمالی پیشتر هشدار داده بود در صورت اعمال هرگونه تحریم ، واکنش نشان خواهد داد.

کره شمالی در حالی این آزمایش موشکی را انجام داده است که قرار است رییس جمهوری چین با سفر به آمریکا با دونالد ترامپ، رییس جمهوری ایالات متحده دیدار کند.

این در حالی است که دونالد ترامپ روز یکشنبه گفته بود، اگر پکن در مورد کره شمالی همکاری نکند، واشینگتن، خود، قادر است به وضعیت موجود، «به‌طور کامل» رسیدگی کند.

چین مهم ترین متحد کره شمالی در منطقه محسوب می شود.

این در حالی است که رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا ، درباره «خطرناک شدن» تنش در شبه‌جزیره کره هشدار داده بود.

وزیر خارجه آمریکا گفته بود: «صبر استراتژیک آمریکا به ‌پایان رسیده و در صورتی‌که تهدید کره‌شمالی افزایش یابد، عملیات نظامی یکی از گزینه‌های روی میز است».

همزمان مجلس نمایندگان آمریکا طرح تشدید تحریم‌ها علیه پیونگ یانگ را تصویب کرده و کره جنوبی هم از این اقدام استقبال کرده بود.

XS
SM
MD
LG