لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۱۳

چهار «مامور محيط‌بانی» کردستان به ضرب گلوله کشته شدند


استان کردستان در سال های اخير صحنه درگيری های خشن ميان نيروهای امنيتی ايران و گروه های مسلحی بوده که برای خودمختاری در اين منطقه می جنگند.
استان کردستان در سال های اخير صحنه درگيری های خشن ميان نيروهای امنيتی ايران و گروه های مسلحی بوده که برای خودمختاری در اين منطقه می جنگند.
يک مسئول حفاظت محيط زيست استان کردستان اعلام کرده است که چهار مامور محيط‌بانی اين سازمان شامگاه جمعه در يکی از روستاهای اطراف سنندج و در جريان يک حادثه مسلحانه کشته شده‌اند.

خبرگزاری های مهر و جمهوری اسلامی، ايرنا، گزارش کرده اند اين افراد از صبح جمعه در ماموريت اداری بودند که پس از ساعت ها بی خبری از وضعيت آنها، خودرو سازمانی به همراه پيکر خونين این افراد در اطراف روستای «کانی بوچکه له» (چشمه کوچک) در نزديکی روستای دوشان از توابع شهر سنندج پيدا شدند.

خيرالله مرادی، مديرکل سازمان حفاظت محيط زيست استان کردستان، گفته است که اين چهار مامور از سوی «افراد ناشناس مورد حمله مسلحانه قرار گرفته و به شهادت رسيدند.»

خبرگزاری های ايران، افراد کشته شده را «محمود احمدی نژاد»، «کمال حسين پناهی»، «معمر مرغوبی» و «مسعود عليخانی» معرفی کرده و سايت های خبری استان کردستان، سه تن از آنها را سنندجی و يک نفر را از اهالی مريوان دانسته اند.

اين سايت ها اعلام کرده اند محل اين حادثه خونين، در حوالی روستای دوشان بوده است که پادگان امام علی، متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در اين منطقه قرار دارد.

هنوز هيچ گروه يا سازمانی مسئوليت اين حمله را بر عهده نگرفته است.

برخی گزارش ها حاکی است که دو هفته پيش نيز در حمله مسلحانه به يک خودروی پليس در مريوان، چند مامور نظامی کشته شدند که حزب حيات آزاد کردستان (پژاک) مسئوليت اين حمله را برعهده گرفت.

استان کردستان در سال های اخير صحنه درگيری های خشن ميان نيروهای امنيتی ايران و گروه های مسلحی بوده که برای خودمختاری در اين منطقه می جنگند. گروه پژاک که در اين زمينه فعال تر است در يک‌سال گذشته دست به ترور برخی از مسئولان محلی در کردستان و آذربايجان غربی زده است.

اين گروه در روزهای پايانی دی ماه سال ۸۸ اقدام به ترور ولی الله حاج قلی‌زاده دادستان شهر خوی کرد. در شهريور سال جاری نيز انفجاری مهيب در مراسم رژه نيروهای مسلح در شهر مهاباد در استان آذربايجان شرقی صورت گرفت که در جريان آن ۱۲ نفر کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند.
XS
SM
MD
LG