لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۰۸

کلينتون: رهبران ايران هنوز فرصت اتخاذ تصميم درست را دارند


هیلاری کلینتون با شیمون پرز، رییس جمهوری اسرائیل دیدار کرد،
هیلاری کلینتون با شیمون پرز، رییس جمهوری اسرائیل دیدار کرد،
هيلاری کلينتون، وزير امور خارجه آمريکا، روز دوشنبه گفته است، واشينگتن همه قدرتش را به کار خواهد گرفت تا مانع دستيابی ايران به سلاح هسته ای شود. وی همچنین تصریح کرد، رهبران ايران هنوز فرصت اتخاذ تصميم درست را دارند.

به گزارش خبرگزاری آسوشيتد پرس، خانم کلينتون که در يک کنفرانس خبری در بیت المقدس (اورشليم) صحبت می کرد، گفت:«ما از تمام عناصر قدرت آمريکا استفاده خواهيم کرد تا مانع دستيابی ايران به سلاح هسته ای شويم.»

هيلاری کلينتون گفت: «اين کاملا منصفانه است که گفته شود که ما (آمریکا و اسرائیل) اکنون موضع مشترکی در راستای دستيابی به راه هايی که می توانند حداکثر تاثير را بر تصميم های ايران داشته باشند، داريم.»

به گزارش خبرگزاری رويترز، خانم کلينتون همچنين گفت، درمذاکرات با بنیامين نتانياهو، نخست وزير اسرائيل، «در مورد گام های مشخص که می توان برای تداوم فشار» بر جمهوری اسلامی برداشت، گفت وگو کرده است.

خانم کلینتون در سفر خود به اسرائیل با شیمون پرز، رییس جمهوری این کشور نیز دیدار کرد.

با اين حال هيلاری کلينتون بر راه حل ديپلماتيک برای حل مناقشه هسته ای ايران تاکيد کرد.

هيلاری کلينتون گفت:«رهبران ايران هنوز فرصت اتخاذ تصميم درست را دارند. تصميم نهايی با ايران است.»

وزيرامور خارجه آمريکا ايران را متهم کرد تا کنون به تلاش های ديپلماتيک پاسخ نداده است.

هيلاری کلينتون گفت که پيشنهادهايی که ايران تاکنون به گروه ۱+۵ برای حل مناقشه هسته ايش ارائه کرده، کمکی چندانی به حل اين مساله نکرده است.

خانم کلينتون هفته گذشته نیز گفته بود: «اگر فشارها (بر ايران) را کم کنيم يا در تصميم‌های خود متزلزل شويم، ايران انگيزه کمتری برای مذاکره با حسن نيت يا برداشتن گام‌های لازم برای پاسخگويی به نگرانی‌های جامعه بين‌المللی درباره برنامه هسته‌ای خود خواهد داشت.»

دور تازه مذاکرات ايران و ۵+۱ به ترتيب در استانبول، بغداد، مسکو و پس از آن، در سطح فنی و کارشناسی در استانبول، برگزار شد.

کشورهای آمريکا، چين، روسيه، بريتانيا و فرانسه به همراه آلمان، گروه موسوم به ۱+۵ تلاش می کند تا از طريق مذاکره به راه حلی برای مناقشه هسته ای ايران دست يابد.

تهران در مقابل همواره بر صلح‌آميز بودن فعاليت‌های هسته‌ای خود تأکيد کرده است و غنی‌سازی برای دستيابی به انرژی صلح‌آميز هسته‌ای را حق خود می‌داند.
XS
SM
MD
LG