لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۲۶

وزارت اطلاعات از شناسایی دو گروه‌ تروریستی «در آستانه انتخابات» خبر داد


وزارت اطلاعات ایران از «شناسایی» و بازداشت اعضای دو گروه «تروریستی» خبر داد و اعلام کرد که این دو گروه با توجه به یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری قصد وارد کردن سلاح به کشور را داشتند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، در بیانیه وزارت اطلاعات ایران که عصر دوشنبه، ۳۰ اردیبهشت، منتشر شد، آمده است که «دشمنان ملت» در آستانه برگزاری انتخابات آتی «به تشدید فعالیت‌های مخرب و تهمید مقدمات برای فتنه‌انگیزی‌های گوناگون اقدام کرده‌اند».

در این بیانیه سپس آمده است که وزارت اطلاعات ایران «موفق به شناسایی و خنثی‌سازی شماری از توطئه‌ها و سناریوهای دشمن شده است» که در آینده درباره آنها اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

پیش از این محافظه‌کاران نزدیک به حکومت ایران و گاهی برخی مقامات امنیتی کشور نسبت به وقوع «فتنه» یا تلاش برای ایجاد ناآرامی در کشور به بهانه انتخابات ریاست جمهوری هشدارهای متعددی داده بودند.

انتخابات ریاست جمهوری دوره پیشین ایران به ناآرامی‌های گسترده‌ای در تهران و چند شهر بزرگ دیگر انجامید که در جریان آن چندین نفر کشته شدند.

پرونده آن انتخابات همچنان باز است و هنوز بسیاری از فعالان سیاسی و نیروهای اپوزیسیون بر وقوع «تقلب» اصرار دارند و پیروزی محمود احمدی‌نژاد را نتیجه «دست‌کاری آرا» می‌دانند.

اما مقامات حکومت ایران و حامیان آنها این اعتراضات را «فتنه» می‌نامند و ادعا می‌کنند که در جریان اعتراضات سال ۱۳۸۸ گروه‌های تروریستی وارد پایتخت شدند و برخی از شهروندان را به قتل رساندند.

اکنون نیز در حالی که کمتر از یک ماه به برگزاری دور جدید انتخابات ریاست جمهوری مانده است، وزارت اطلاعات می‌گوید که دو گروه تروریستی شناسایی کرده و به آنها ضربه زده است.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: «ردگیری‌های اطلاعاتی و امنیتی به‌عمل آمده، منجر به شناسایی و ضربه به دو تیم تروریستی عامل ورود سلاح سبک از مرزهای غربی و شرقی کشور شده است.»

این بیانیه می‌افزاید که تروریست‌ها در حال انتقال تعداد فراوانی کلت کمری و نارنجک جنگی از استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمانشاه به مرکز کشور بودند که نیروهای وزارت اطلاعات مانع آنها شدند.

بر اساس این بیانیه، تروریست‌ها در نهایت بازداشت و تحویل مراجع قضایی شده‌اند.

تهران چهره «امنیتی» به خود گرفت

اما همزمان با انتشار این بیانیه از تهران خبر رسید که پایتخت «چهره‌ای نظامی» پیدا کرده است.

وب‌سایت کلمه که مواضع اصلاح‌طلبان را بازتاب می‌دهد، عصر دوشنبه نوشت که نیروهای امنیتی و ضد شورش در نقاط مختلف تهران از جمله خیابان ولی‌عصر، سعادت‌آباد، مناطق شمال و مرکز شهر مستقر شده‌اند.

بر اساس این گزارش، سرعت اینترنت در تهران نیز بسیار کم شده است تا جایی که بسیاری از شهروندان نمی‌توانند به اینترنت دسترسی داشته باشند.

وب‌سایت کلمه این حضور نظامی را به رد صلاحیت احتمالی اسفندیار رحیم‌مشایی، نامزد مورد حمایت دولت در انتخابات ریاست جمهوری، ارتباط داده و نوشته است که حضور نظامیان برای مقابله با واکنش احتمالی دولت محمود احمدی‌نژاد به این مسئله است.

حامیان علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، از اسفندیار رحیم‌ مشایی به عنوان «لیدر جریان انحرافی» نام می‌برند، کسی که مدعی ارتباط با امام دوازدهم شیعیان و باعث فاصله گرفتن آقای احمدی‌نژاد از آقای خامنه‌ای است.
XS
SM
MD
LG