لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۵۳

روزنامه بهار به شش‌ ماه توقیف محکوم شد


آخرین شماره روزنامه بهار تا پیش از توقیف، روز شنبه، چهارم آبان، منتشر شد.
آخرین شماره روزنامه بهار تا پیش از توقیف، روز شنبه، چهارم آبان، منتشر شد.
مدیر مسئول روزنامه توقیف شده بهار می‌گوید این روزنامه از سوی دادگاه کیفری به شش ماه توقیف و او نیز به ۹۱ روز حبس تعزیری محکوم شده است. روزنامه بهار آبان ماه سال جاری از سوی هیئت نظارت بر مطبوعات توقیف شد.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی٬ ایرنا٬ سعید پورعزیزی٬ مدیر مسئول روزنامه اصلاح‌طلب «بهار» اظهار کرد که این روزنامه توسط شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران به شش ماه توقیف محکوم شده و اظهار کرد که حکم دادگاه روز سه‌شنبه٬ ۱۳ اسفندماه٬ ابلاغ شده است.

وی همچنین افزود: «دادگاه من را به ۹۱ روز حبس تعزیری نیز محکوم کرده که به مدت دو سال تعلیق شده است.»

بهار نخستین روزنامه‌ای است که در دولت حسن روحانی توقیف شد.

توقیف این روزنامه ششم آبان‌ماه و پس از انتشار مقاله‌ای با عنوان «امام؛ پیشوای سیاسی و یا الگوی ایمانی؟» از سوی هیئت نظارت بر مطبوعات صورت گرفت. این هیئت سپس پرونده این روزنامه را برای رسیدگی به دادگاه فرستاد.

به دنبال این توقیف٬ هیئت منصفه مطبوعات ایران پانزدهم دی‌ماه روزنامه بهار و شهروند امروز را به اتهام «توهین٬ نشر اکاذیب و فعالیت تبلیغی علیه نظام» مجرم شناخت و مدیران مسئول آن را نیز «مستحق تخفیف» ندانست.

سعید پورعزیزی ۱۱ آبان ماه به دنبال احضار به دادسرای رسانه بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. وی ۱۳ آبان با تودیع وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.

در چند وقت اخیر مطبوعات ایران شاهد سخت‌گیری‌هایی بود است.

در کنار روزنامه بهار و شهروند امروز٬ ۱۱ آذرماه تحریریه روزنامه «نشاط» تعطیل شد؛ ۱۶ دی‌ماه هفته‌نامه «یالثارات الحسین»٬ ارگان مطبوعاتی انصار حزب‌الله ایران٬ توقیف شد و اول اسفندماه روزنامه «آسمان» توقیف و مدیر مسئول آن برای سه روز روانه زندان شد.

در این خصوص فائزه هاشمی رفسنجانی٬ رئیس انجمن دفاع از آزادی مطبوعات ایران پنجم اسفندماه با اظهار این‌که در حوزه مطبوعات شاهد «عقب‌گرد» هستیم٬ گفت در دوران مشروطه٬ وضع جراید از امروز بهتر بوده است.
XS
SM
MD
LG