لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۱۰

امیر حکمتی به طور موقت به اعتصاب غذای خود پایان داد


خانواده امير حکمتی، تفنگدار دريايی سابق ارتش ايالات متحده، که از سه سال پيش در ايران زندانی است، روز سه‌شنبه دوم دی گفتند که او به طور موقت به اعتصاب غذای خود پايان داده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس، آقای حکمتی پس از اينکه مقام‌های زندان اوين در تهران با بررسی مجدد پرونده‌اش موافقت کردند،‌ دست از اعتصاب غذا برداشت.

او در يک تماس تلفنی در روز ۲۵ آذر خانواده خود را در جريان اعتصاب غذايش قرار داده‌ بود.

‌بر اساس اين گزارش،‌ خانواده امير حکمتی با ارسال ای‌ميلی به خبرگزاری آسوشيتدپرس گفتند که مقام‌های زندان اوين قول داده‌اند که گام‌هايی را برای بازبينی مجدد پرونده‌اش توسط قوه قضاییه بردارند.

او تاکيد کرده است در صورتی که اقدام عملی در اين مورد انجام نشود و نتيجه‌ای عملی در بر نداشته باشد، اعتصاب غذای خود را از سر خواهد گرفت.

آقای حکمتی در مرداد ۱۳۹۰ در حالی که برای ديدار با مادر بزرگش به ايران سفر کرده بود به اتهام جاسوسی برای آمريکا بازداشت و به اعدام محکوم شد. آمريکا اين اتهام را که او جاسوس بوده،‌ تکذيب کرده است.

امير حکمتی پس از محکوميت به اعدام نسبت به اين حکم درخواست تجديدنظر داد و دادگاه تجديدنظر او را به اتهام همکاری با دولت‌های متخاصم به ۱۰ سال زندان محکوم کرد.

به نوشته آسوشيتدپرس، آقای حکمتی همزمان با آغاز اعتصاب غذای خود در نامه‌ای به باراک اوباما، ‌ریيس جمهوری آمريکا، ‌نوشت: «هر روز با اين اميد از خواب بيدار می‌شوم که خبری در مورد آزادی‌ام دريافت کنم و هر شب با نااميدی به خواب می‌روم. من هنوز پشت ديوارهای اين زندانم، به‌دور از خانواده، دوستان و بدون هيچ تماس معنی‌دار با آدم‌ها. به‌دور از پدرم که به‌شدت مريض است، و پايان اين وضعيت هم روشن نيست».

پدر امير حکمتی به تشخيص پزشکان دچار سرطان مغز شده‌ است.

امير حکمتی اين نامه را از طريق تماس تلفنی روز ۲۵ آذر خود خوانده بود تا خانواده‌اش متن آن را بنويسند و ارسال کنند.

او در اين نامه از ریيس‌جمهوری آمريکا خواسته‌ بود در حالی که در مذاکرات اتمی با ايران پيشرفت‌هايی صورت می‌گيرد، او را فراموش نکنند.

در اين نامه نوشته شده بود: «اميد من اين است که بعد از خواندن اين نامه، شما، يا هرکسی که اين نامه را می‌بيند، کمک کند تا کابوسی که من به آن دچار شده‌ام به پايان برسد».

بر اساس اين گزارش،‌ خانواده امير حکمتی با اشاره به سه سال زندانی بودن او گفته‌اند که وی بيگناه است.

XS
SM
MD
LG