لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۵۱

وزارت کشور ایران: تعدادی از اعضای گروه‌های «ضد انقلاب» خود را «تسلیم» کرده‌اند


سخنگوی وزارت کشور ایران می‌گوید، تعدادی از اعضای گروه‌های به گفته او «ضد انقلاب و اشرار» در غرب و جنوب ایران از جمله استان‌های کرمانشاه، کردستان و سیستان و بلوچستان خود را «تسلیم» کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس، حسینعلی امیری روز دوشنبه ۲۵ اسفند، در نشست خبری خود گفت که این افراد «هفته گذشته» خود را تسلیم کرده‌اند اما توضیح بیشتری دراین رابطه نداد.

همچنین به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، آقای امیری این اتفاق را «یک رویکرد جدید در عرصه امنیت» ایران دانست.

در همین حال علی اوسط هاشمی، استاندار سیستان و بلوچستان دوشنبه ۱۹ خرداد از تشکیل «کمیسیون امان‌نامه» در این استان خبر داده و گفته بود که «۱۲ نفر از معاندین نظام و فریب‌خوردگان به صورت خودمعرف، امان‌نامه گرفته‌اند».

محمود علوی، وزیر اطلاعات ایران نیز روز سه‌شنبه ۱۵ مهر، در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی گفته بود که این وزارتخانه با «شورای» احزاب دموکرات و کومله «جلسه» داشته‌است.

یک روز پس از این سخنان، نمایندگان این دو حزب کردستان ایران در گفت‌وگو با رادیو فردا این اتفاق را تکذیب کردند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، سخنگوی وزارت کشور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: «کشف خانه تیمی اشرار و دستگیری افرادی که نزدیک به یک دهه عامل ناامنی در سیستان بودند پیروزی مهمی است به ویژه اینکه ابزاری که در اختیار آنها بود می‌توانست مشکلاتی را به ویژه در آستانه ۲۲ بهمن ایجاد کند.»

علی اوسط هاشمی، استاندار سیستان و بلوچستان شامگاه ۲۱ بهمن خبر داده بود که «عوامل ناامنی‌های هشت سال گذشته این استان با تلاش نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌ها دستگیر شده‌اند.»

به گفته آقای هاشمی، متهمان به چندین انفجار تروریستی در زاهدان، چابهار، ترورهای مختلف در سطح استان، بمب‌گذاری، تله‌های انفجاری بین جاده‌ای و سایر ناامنی‌ها از سال ۸۶ تا کنون «اعتراف کرده‌اند».

محمود علوی، وزیر اطلاعات ایران نیز روز شنبه، ۲۵ بهمن از «انهدام چند مقر» یک گروه به گفته او «تروریستی» در شهر سراوان خبر داده بود.

XS
SM
MD
LG