لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۳۵

هواپیمای مفقود مالزی؛ تحقیقات بر قطعه‌‌ای تازه یافت‌شده


پلیس در حال حمل قطعه‌ای که پیدا شده است
پلیس در حال حمل قطعه‌ای که پیدا شده است

مقام‌های فرانسوی در حال تحقیق بر قطعه‌ای تازه پیدا شده در سواحل جزیره فرانسوی «رئونیون» دراقیانوس هند هستند که ممکن است با هواپیمای مفقود شده پرواز اسرارآمیز ام‌اچ ۳۷۰ مالزی در ارتباط باشد.

بوئینگ ۷۷۷ خطوط هوایی مالزی، با شماره پرواز ۳۷۰ در ماه مارس سال گذشته میلادی، با ۲۳۹ سرنشین، در راه پکن از کوالالامپور، از صفحه رادار ناپدید شد و هیچ تلاشی تا کنون برای پیدا کردن کوچک‌ترین سرنخی از آن نیز نتیجه‌ای نداشته است.

کارشناسان گفته‌اند قطعه تازه پیدا شده در جزیره فرانسوی، شبیه بال یک ۷۷۷ است. با این همه هنوز هیچ مقام رسمی چیزی در این مورد نگفته است.

جزیره رئونیون که قطعه تازه‌ در آن پیدا شده، بسیار دورتر از جایی‌ست که جست‌وجوها برای یافتن بوئینگ در جریان است.

محل جزیره «رئونیون» در اقیانوس هند و در نزدیکی ماداگاسکار. مالزی و استرالیا در سمت راست نیمکره قرار دارند
محل جزیره «رئونیون» در اقیانوس هند و در نزدیکی ماداگاسکار. مالزی و استرالیا در سمت راست نیمکره قرار دارند

در عین حال پرواز ۳۷۰، تنها بوئینگ ۷۷۷ است که ناپدید شده است. در نتیجه چنانچه قطعه پیدا شده متعلق به این مدل از هواپیما باشد، احتمال آن که به پرواز ۳۷۰ مربوط شود، بیش از هر زمانی افزایش می‌یابد.

خبرگزاری رویترز از قول یک مقام آشنا با جریان تحقیقات نقل کرده که قطعه پیدا شده به احتمال زیاد متعلق به این مدل از بوئینگ است.

یک مقام آمریکایی که نامش فاش نشده به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته است، بر پایه تصاویر اولیه، «احتمال بالایی» وجود دارد که قطعه بخشی از بوئینگ ۷۷۷ باشد.

شرکت بوئینگ در بیانیه‌ای مجددا تاکید کرده است که به حمایت از تحقیقات در مورد ام‌اچ ۳۷۰ متعهد است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه «بوئینگ» گفته است «هدف ما، همانطور که این هدف صنایع هوایی در جهان نیز هست، نه تنها پیداکردن هواپیما که در عین حال یافتن دلیل آنچه اتفاق افتاده، است».

مالزی تیمی از بازرسان خود را به محل کشف این قطعه فرستاده است.

روزنامه «استار»، چاپ کوالالامپور از قول لیو تیونگ لای، وزیر حمل‌ونقل آن کشور، گزارش داده «امیدواریم که تیم بازرسان بتوانند هر چه زودتر هویت این [قطعه] را مشخص کنند».

XS
SM
MD
LG