لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۵۶

دو آمریکایی و یک تبعه آفریقای جنوبی در اردوگاه امنیتی اردن کشته شدند


اردن محل استقرار جنگنده‌های اف ۱۶ آمریکا است که از آسمان آن برای بمباران مواضع گروه حکومت اسلامی استفاده می‌کنند.
اردن محل استقرار جنگنده‌های اف ۱۶ آمریکا است که از آسمان آن برای بمباران مواضع گروه حکومت اسلامی استفاده می‌کنند.

سخنگوی دولت اردن روز دوشنبه ۱۸ آبان اعلام کرد که یک افسر نظامی اردنی، دو آمریکایی و یک تبعه آفریقای جنوبی را در اردوگاه تاسیس شده از سوی واشینگتن به ضرب گلوله کشته است.

محمد مومانی به خبرگزاری رویترز گفته است که مهاجم با تیراندازی نیروهای امنیتی اردن کشته شد. در این حادثه شش نفر نیز مجروح شدند.

یک منبع امنیتی اردن گفته است که مهاجم، دستیار ارشد آموزشی و دارای درجه سروانی بوده است.

یک منبع خبری که نخواست نامش فاش شود، گفته که این اتفاق در اردوگاه «معقر» در حومه شرقی شهر امان، پایتخت اردن، رخ داده است. از این اردوگاه برای آموزش نیروهای امنیتی عراقی و فلسطینی استفاده می‌شود.

اردن از متحدان ثابت‌قدم آمریکا و بخشی از ائتلاف نظامی به رهبری واشینگتن است که هدف آن مقابله با گروه حکومت اسلامی در سوریه و عراق است که هر دو کشور هم مرز اردن هستند.

این کشور میزبان صد‌ها مربی آموزشی آمریکایی است که در راستای برنامه‌ای نظامی برای تقویت توان دفاعی پادشاهی اردن و اقدام علیه گروه داعش فعالیت می‌کنند.

اردن همچنین محل استقرار جنگنده‌های اف ۱۶ آمریکا است که از آسمان آن برای بمباران مواضع گروه حکومت اسلامی استفاده می‌کنند.

با این حال، برخی از اردنی‌ها نگران هستند که حضور کشورشان در ائتلاف ضد گروه حکومت اسلامی موجب بی‌ثباتی در مرزهای آن و انجام حمله از سوی این گروه شود.

به گزارش رویترز، ملک عبدالله پادشاه اردن تاکید کرده است که اسلامگرایان افراطی جنگجو تهدیدی علیه موجودیت این کشور هستند.

XS
SM
MD
LG