لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۳۱

نماینده اصولگرای ورامین: مجوز تجمع اصلاح‌طلبان غیرقانونی بود


حسین نقوی حسینی، نماینده ورامین در مجلس شورای اسلامی
حسین نقوی حسینی، نماینده ورامین در مجلس شورای اسلامی

یک روز پس از حکم وزیر کشور برای شناسایی «متخلفان» حادثه ورامین، حسین نقوی حسینی، نماینده اصولگرای ورامین در مجلس شورای اسلامی، گفت که مجوز صادرشده برای همایش اخیر اصلاح‌طلبان در این شهر «غیرقانونی» بوده و همین باعث تجمع معترضان شده است.

آقای نقوی حسینی که رسانه‌های اصلاح‌طلب او را به عنوان یکی از عوامل اصلی تنش در مراسم ورامین معرفی کرده‌اند روز شنبه، ۳۰ آبان، به خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، گفت که حضورش در این تجمع تنها برای «جلوگیری از هرگونه درگیری و تنش» بوده است.

این نماینده اصولگرای مجلس همچنین اضافه کرد که «ما در شهرستان ورامین، قرچک و پیشوا در وزارت کشور و استانداری تهران چیزی به نام شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان نداریم» و «تنها یک تشکیلات رسمی و ثبت شده که مصوبه کمیسیون ماده ۱۰ احزاب را هم داشته باشد می‌تواند درخواست مجوز کند. پس این‌ که گفته می‌شود آن همایش مجوز داشته ‌درست نیست و مجوزشان خلاف قانون صادر شده است.»

حسین نقوی حسینی تاکید کرد که «حرکت مردم خودجوش بود و در آن روحانیون، خانواده شهدا و کسبه و همچنین مردم خیابان» حضور داشتند و افزوده است: «این گردهمایی مردمی نه برای برهم زدن اجتماعی بود و نه با کسی صحبتی شد و نه به کسی جسارت شد بلکه تنها مردم جمع شدند تا اعتراضشان را اعلام کنند.»

روز پنج‌شنبه، ۲۸ آبان، قرار بود مراسمی با سخنرانی عبدالواحد موسوی لاری، وزیر کشور دولت محمد خاتمی، و مرتضی الویری، از دیگر چهره‌های جناح اصلاح‌طلب، در ورامین برگزار شود که عده‌ای از مخالفان اصلاح‌طلبان با تجمع در برابر سالن تلاش کردند مانع برگزاری این مراسم شوند.

خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، تعداد این افراد را حدود ۲۰۰ نفر گزارش کرده، اما آقای نقوی حسینی گفته است که معترضان حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر بودند.

آقای موسوی لاری نایب رئیس شورای سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان است.

در واکنش به این اتفاق، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور ایران، به استاندار تهران دستور داد تا ضمن بررسی این حادثه، برای «شناسایی و معرفی متخلفان به مراجع قضایی» اقدام کند.

حسینعلی امیری، قائم مقام وزارت کشور، نیز گفت که معاون سیاسی این وزارتخانه مسئله را پیگیری کرده و گزارش داده که «در محل برگزاری این مراسم تجمع انجام شده و این عده مزاحمت‌هایی ایجاد کرده، اما این مراسم انجام شده و سخنرانان توانستند سخنرانی خود را انجام دهند».

اما نماینده ورامین در مجلس شورای اسلامی با دفاع از این تجمع گفته است: «ما معتقدیم که برگزاری گردهمایی و میتینگ برای همه گروه‌ها و جریانات سیاسی داخل نظام آزاد است و همه آنها را به رسمیت می‌شناسیم، البته اعتراض داشتیم که چرا اصلاح‌طلبان در چلوکبابی گردهمایی برگزار می‌کنند، مگر حسینیه و مسجد و فرهنگسرا نداریم.»

XS
SM
MD
LG