لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۳۰

بازداشت نازنین زاغری شهروند ایرانی بریتانیایی هنگام خروج از ایران


نازنین زاغری فعالیت‌های خود در زمینه روابط عمومی را از سال ۲۰۰۴ با صلیب سرخ جهانی در لندن آغاز کرده است
نازنین زاغری فعالیت‌های خود در زمینه روابط عمومی را از سال ۲۰۰۴ با صلیب سرخ جهانی در لندن آغاز کرده است

برپایه گزارش‌ها، نازنین زاغری یک شهروند ایرانی-بریتانیایی که با دختر نوزاد خود به ایران سفر کرده بود، ماه گذشته هنگام خروج از ایران بازداشت شده و در زندان به سر می‌برد.

وبسایت هرانا، بخش فارسی بی‌بی‌سی و همچنین صفحه فیسبوک آزادی‌های یواشکی در ایران با انتشار این خبر نوشته‌اند که خانم زاغری روز ۱۵ فروردین سال جاری در فرودگاه تهران بازداشت شده است.

این منابع خبری می‌گویند که سپاه پاسداران نازنین زاغری را پس از بازداشت در فرودگاه تهران به مکانی نامعلوم در استان کرمان برده است.

برپایه گزارش‌ها و به گفته خانواده خانم زاغری، او از تحت فشار بودن خود شکایت کرده و می‌گوید که از او خواسته شده برگه‌هایی را امضا کند.

مقامات قضایی یا وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران تاکنون هیچ خبری در این زمینه منتشر نکرده‌اند و مشخص نیست نازنین زاغری به چه اتهامی بازداشت و زندانی شده است.

نازنین زاغری که دارای همسری انگلیسی است و در برخی خبر‌ها از او با نام و فامیل کامل نازنین زاغری رتکلیف یاد شده است، ۳۷ سال دارد و در بنیاد تامسون رویترز به عنوان مدیر پروژه فعالیت می‌کرد. او از سال ۲۰۱۱ در این موسسه مشغول کار بوده است.

خانم نازنین زاغری فعالیت‌های خود در زمینه روابط عمومی را از سال ۲۰۰۴ با صلیب سرخ جهانی در لندن آغاز کرده و پس از آن نیز مدت سه سال با همین سمت با سازمان بهداشت جهانی همکاری می‌کرده است.

XS
SM
MD
LG