لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۴۴

سخنگوی ارشاد: فیلم فروشنده با «ملاحظات داخلی» اکران می‌شود


حسین نوش آبادی، سخنگوی وزارت ارشاد و پوستر فیلم «فروشنده» که در جشنواره کن با عنوان «مشتری» به نمایش در آمد.
حسین نوش آبادی، سخنگوی وزارت ارشاد و پوستر فیلم «فروشنده» که در جشنواره کن با عنوان «مشتری» به نمایش در آمد.

در حالی که وزیر ارشاد ایران و رییس سازمان سینمایی اعطای جایزه بهترین بازیگر مرد به شهاب حسینی و اعطای جایزه بهترین فیلمنامه به اصغر فرهادی برای فیلم «فروشنده» از سوی جشنواره کن را تبریک گفته‌اند، سخنگوی وزارت ارشاد می‌گوید که این فیلم در ایران با «ملاحظات داخلی» اکران خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، حسین نوش آبادی سخنگوی وزارت ارشاد روز دوشنبه سوم خرداد گفت که برای اکران فیلم «فروشنده» در ایران «ملاحظاتی وجود دارد» که «قطعا رعایت می‌شود».

وی تاکید کرد که «نباید عنان بخش خارجی سینما را به کشورهای دیگر بسپاریم».

در همین حال به گزارش خبرگزاری ایلنا، آقای نوش آبادی در عین حال گفت: «البته ما هنوز فیلم را ندیده‌ایم و بر اساس قسمت‌هایی از فیلم که در فضای مجازی منتشر شده و نقدها و گزارش‌هایی که خوانده‌ایم نظر می‌دهیم اما قطعا افتخار سینمای ایران در سطح جهانی مایه مسرت است».

سخنگوی وزارت ارشاد همچنین تاکید کرد که ایران باید فیلم‌هایی را به جشنواره‌های بین‌المللی بفرستد که «از نظر فرهنگی و ملی با عرف جامعه همخوانی داشته باشد».

وی اضافه کرد: «باید سعی کنیم کارهایی ارائه دهیم که تمدن و فرهنگ اسلامی ایرانی را همپا با آنچه که نظام سلطه به بازار تزریق می‌کند، به جهان عرضه کند».

شامگاه دوم خرداد برای نخستین بار در تاریخ جشنواره فیلم کن فرانسه، جایزه بهترین بازیگر مرد و بهترین فیلمنامه به دو هنرمند ایرانی تعلق گرفت.

جایزه بهترین فیلمنامه به اصغر فرهادی برای فیلم «فروشنده» رسید و جایزه بهترین بازیگر مرد را نیز شهاب حسینی برای این فیلم دریافت کرد.

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران روز دوشنبه در پیامی جایزه‌های جشنواره کن به اصغر فرهادی و شهاب حسینی را «نشانگر توان حرفه‌ای سینماگران» ایرانی دانست که «بارها خلاقیت خود را به نمایش گذاشته‌اند».

حجت‌الله ایوبی، رییس سازمان سینمایی وزارت ارشاد، احمد مسجد جامعی وزیر سابق ارشاد، رضا میرکریمی مدیر عامل خانه سینما، محمدرضا عارف منتخب اول تهران در مجلس دهم و بسیاری از بازیگران و کارگردانان سینمای ایران این موفقیت را به اصغر فرهادی و شهاب حسینی تبریک گفته‌اند.

فیلم «فروشنده» به رابطه زن و شوهری به نام رعنا و عماد می‌پردازد که در حال بازی در نمایش «مرگ فروشنده» اثر آرتور میلر هستند اما مجبور می‌شوند ساختمان محل زندگی‌شان را به دلیل فرو ریختن آن تخلیه کرده و به صورت موقت در آپارتمان دیگری زندگی کنند که در آنجا با حوادثی روبرو می‌شوند.

XS
SM
MD
LG