لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۵۱

بازداشت شش نفر در ارتباط با پرونده رها کردن بیماران در بیابان


دو بیماری که در خارج از شهر رها شده بودند
دو بیماری که در خارج از شهر رها شده بودند
عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران، اعلام کرد که در پرونده رها کردن چند بیمار در بیابان‌های اطراف تهران شش نفر دستگیر شده و پرونده‌ای قضایی در این زمینه تشکیل شده که «در حال پیگیری است».

اشاره این مقام جمهوری اسلامی به خبری همراه با چند عکس است که شنبه گذشته در رسانه‌های داخل ایران منتشر شد، حاکی از این که دو بیمار «به دلیل ناتوانی در پرداخت هزینه‌های درمان» خود در بیابان‌های اطراف تهران رها شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری نیمه‌رسمی فارس، عباس جعفری دولت‌آبادی گفت که به جز دستگیری این شش تن، حکم جلبی هم برای یک فرد دیگر صادر شده است.

او به نام و مشخصات این متهمان یا موقعیت شغلی آنها اشاره‌ای نکرده، ولی گفته است که این شش تن از «پرسنل بیمارستان و در رده‌های مختلف» بوده‌اند و «تلاش برای دستگیری متهم هفتم ادامه دارد».

به گفته دادستان تهران، در پی تحقیقات مشخص شده است که یکی از این دو بیمار مرخص شده و ماموران دادستانی در خانه با او گفت‌وگو کرده‌اند و بیمار دیگر هم به دلیل سن بالا به یکی از مراکز بهزیستی منتقل شده است.

در گزارش‌های روز شنبه آمده بود که اهالی یک منطقه با اطلاع دادن به کلانتری محل از دو بیمار خبر داده‌اند که «کنار اتوبان خلیج فارس بعد از پل شهید کاظمی و در زمین‌های کشاورزی آن حوالی رها شده‌اند».

بر اساس این گزارش‌ها، در پی تحقیق و گفت‌وگو با شاهدان و ناظران، مشخص شده است که «یک آمبولانس مزدا خاکی‌رنگ با سه سرنشین، دو بیمار را با وضعیت کاملا نامناسب» در کنار جاده رها کرده است.

دو بیمار یاد شده که یکی از آنها دچار شكستگی پا و عفونت و دیگری مبتلا به سوختگی بوده در بیمارستان دولتی «امام خمینی» بستری بوده‌اندو به علت نداشتن پول کافی برای ادامه درمان به «این مکان» یعنی بیابان منتقل شده‌اند.

ساعاتی پس از چاپ این گزارش، بیمارستان امام خمینی در پاسخی که منتشر کرد، در دلایلی کل این گزارش را از پایه تکذیب کرد و نوشت: «اول، هیچ گونه مدرکی دال بر بستری بودن این بیماران در این مرکز وجود ندارد، دوم، این بیمارستان بخش سوختگی و آمبولانس مزدا ندارد و سوم، این بیمارستان همیشه پذیرای بیماران بی‌بضاعت و بدحال از اقصی نقاط کشور بوده و می‌باشد.»

به دنبال واکنش بیمارستان امام خمینی به این اتفاق، باشگاه خبرنگاران جوان ایران در گزارشی تلویزیونی این موضوع را تعقیب کرده و با یکی از افراد رهاشده در بیابان نیز گفت‌وگویی تلویزیونی انجام داد و سپس به سراغ رئیس بیمارستان امام خمینی رفت.

رئیس بیمارستان در حالی که پرونده یکی از این بیماران را در مقابل خود داشت گفت که خود او از این جریان اطلاعی نداشته و تمامی افراد مرتبط با این موضوع را «اخراج کرده و به مراجع قضایی معرفی کرده است».


XS
SM
MD
LG