لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۳۶

اوباما: کلینتون شایسته‌ترین است


باراک اوباما که در گردهمایی انتخاباتی هیلاری کلینتون
باراک اوباما که در گردهمایی انتخاباتی هیلاری کلینتون

باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا در نخستین حضور خود در گردهمایی انتخاباتی هیلاری کلینتون، نامزد احتمالی حزب دمکرات در انتخابات ریاست جمهوری، ضمن حمایت قاطع از وی گفته است، خانم کلینتون قادر است که آمریکا را در این زمانه پرآشوب هدایت کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه باراک اوباما که در گردهمایی انتخاباتی هیلاری کلینتون در شهر شارلوت در ایالت کارولینای شمالی شرکت کرده بود، اظهار داشت: من اینجا هستم برای اینکه به هیلاری ایمان دارم.

رییس جمهوری آمریکا گفته است: هرگز هیچ زن یا مردی شایسته‌تر از هیلاری کلینتون برای این مقام وجود نداشته است. این حقیقت است.

به گزارش خبرگزای فرانسه، به رغم حضور باراک اوباما در گردهمایی انتخاباتی کلینتون در روز سه شنبه، خبرهای این روز تحت الشعاع اظهارات رییس پلیس فدرال آمریکا، اف بی‌ای، در خصوص استفاده خانم کلینتون از‌ ای‌میل و سرور شخصی برای مسئولیت دولتی خود بود.

طبق این گزارش رییس اف بی‌ای گفته است خانم کلینتون در زمان تصدی وزارت امور خارجه آمریکا در استفاده از‌ای میل و سرور شخصی خود «به شدت بی‌احتیاط» بوده‌ است.

جیمز کومی گفته بود که بازرسان پس از تحقیقات گسترده در خصوص استفاده‌ای میل و سرور شخصی، به شواهدی مبنی بر «سوءاستفاده عمدی» هیلاری کلینتون و دستیارانش از این مساله دست نیافتند.

ستاد انتخاباتی خانم کلینتون از اظهارات رییس پلیس فدرال آمریکا استقبال کرده است.

«باعث افتخار ما»

گزارش‌ها حاکی است که باراک اوباما در بخش دیگری از سخنرانی خود با اشاره به ویژگی‌های فردی نامزد احتمالی حزب دمکرات تاکید کرد: من بار‌ها و بار‌ها شاهد بودم حتی زمانی که همه چیز علیه او بود، او (هیلاری کلینتون) برجای خود ایستاد و با پشت سر گذاشتن آن شرایط، قویتر ازگذشته شد.

رییس جمهوری آمریکا اضافه کرده است که خانم کلینتون انسانی پر انرژی است که کار کردن اورا از پای در نخواهد اورد.

باراک اوباما بدون نام بردن ازدونالد ترامپ، نامزد احتمالی حزب جمهوریخواه گفته است: (نامزد) طرف مقابل چیزی برای ارائه کردن ندارد.

وی اضافه کرده است که معتقد است که هیلاری کلینتون توانایی‌های لازم برای ریاست جمهوری آمریکا را دارد.

رییس جمهوری آمریکا گفته است: آماده‌ام تا جای خود را به هیلاری کلینتون بدهم و می‌دانم که هیلاری کلینتون جای مرا خواهد گرفت.

آقای اوباما اضافه کرده است: او زنی است که باعث افتخار ما در سراسر جهان خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه هر چند اظهارات رییس پلیس فدرال احتمالا به معنی این است که پیگیری قضایی علیه این نامزد انتخاباتی انجام نمی‌شود اما باعث نخواهد شد تا جمهوریخواهان که که خواستار اعلام جرم علیه هیلاری کلینتون شده‌اند، حملات خود را علیه خانم کلینتون متوقف کنند.

گزارش‌ها حاکی است که دونالد ترامپ به شدت به تصمیم مدیر اف‌بی‌آی حمله کرده و گفته است: «سیستم فاسد است».

آقای ترامپ در پیامی روی شبکه توئیتر نوشت: «بسیار بسیار ناعادلانه! طبق معمول قضاوتی نادرست. رییس اف‌بی‌آی گفت هیلاری کلینتون امنیت ملی ما را به خطر انداخته است ولی اعلام جرمی در کار نیست. عجبا!»

پل رایان، رییس مجلس نمایندگان و ارشد‌ترین مقام جمهوریخواهان، نیز از هیلاری کلینتون به دلیل ناتوانی و بی‌توجهی‌اش در موضوع استفاده از‌ای میل و سرور شخصی انتقاد کرده است.

پل رایان گفته است: بر اساس گفته های رییس پلیس فدرال، آسیب‌هایی به اجرا قانون وارد شده است.

XS
SM
MD
LG