لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۱۳

اوباما: قوانین مالکیت سلاح در آمریکا باید تغییر کند


باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا،
باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا،

به دنبال تیراندازی در یک کالج در ایالت اورگان در غرب آمریکا و کشته شدن ۱۰ نفر، باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا، خواستار تغییر قوانین مالکیت سلاح در این کشور شد.

به گزارش رویترز، رییس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه اول اکتبر در یک کنفرانس خبری در کاخ سفید پس از تیراندازی در کالجی در «رز برگ» در ایالت اورگان تصریح کرد، تسلیت گفتن و ابراز همدردی با خانواده قربانیان «کافی» نیست.

گزارش‌ها حاکی است که روز پنجشنبه در جریان تیراندازی یک فرد مسلح در کالجی در ایالت اورگان در غرب امریکا دست کم ۱۰ نفر کشته و ۲۰ نفر زخمی شدند.

یک مقام پلیس محلی گفته است، فرد مهاجم در درگیری با پلیس کشته شده است.

در همین زمینه، باراک اوباما گفت: همانطور که چند ماه پیش گفتم، و همانچنانکه پیش از آن نیز گفته بودم، هر وقت چنین تیراندازی‌های رخ می‌دهد، نمی‌توان تنها به ابراز همدری بسنده کرد.

رییس جمهوری آمریکا تاکید کرده است، هرگاه چنین حوادثی روی دهد او بر ضرورت تغییر قوانین مربوط به مالکیت سلاح تاکید خواهد کرد.

وی گفت، در آمریکا قوانین کافی در خصوص ایمنی مالکیت سلاح وجود ندارد.

باراک اوباما تصریح کرد که اکثریت جامعه امریکا خواهان تغییر در قوانین مربوط به مالکیت سلاح هستند.

وی در ادامه به قوانین دیگر کشورهای غربی چون بریتانیا و استرالیا در این زمینه اشاره کرد.

باراک اوباما پیشتر تلاش کرد که قانونی برای محدوديت بيشتر استفاده از اسلحه به تصويب برساند، اما این تلاش ها تاکنون نتیجه ای در بر نداشته است.

اقدام باراک اوباما برای اعمال محدودیت در مالکیت سلاح در آمریکا با واکنش جدی لابی قدرتمند اسلحه در آمریکا و حامیان آن در کنگره مواجه شد.

XS
SM
MD
LG