لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۴۲

در حمله به یک مرکز پلیس شهر کویته پاکستان «دست کم ۵۹ نفر کشته شدند»


نیروهای ارتش پاکستان در حال ورود به مرکز آموزشی پلیس در کویته هستند
نیروهای ارتش پاکستان در حال ورود به مرکز آموزشی پلیس در کویته هستند

مقام‌های امنیتی پاکستان می‌گویند در حمله افراد مسلح به دانشکده پلیس این کشور در شهر کویته، مرکز ایالت بلوچستان، روز دوشنبه سوم آبان، دست کم ۵۹ پلیس کشته و ده‌ها نفر نیز زخمی شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، افراد مسلح با حمله به این مرکز آموزشی پلیس که بیش از۲۰۰ دانشجوی افسری در حال گذراندن دوره آموزشی بودند، شماری را به گروگان گرفتند.

یک مقام ارشد امنیتی کویته گفته است: «در حدود پنج تروریست به این مرکز آموزشی پلیس حمله کردند و به زور اسلحه این دانشجویان پلیس را گروگان گرفتند.»

در همین حال خبرگزاری رویترز به نقل از «اعماق»، شبکه خبری گروه حکومت اسلامی، می‌نویسد که گروه داعش مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است.

میر سرفراز بوگتی، وزیر داخله بلوچستان پاکستان، پیشتر تایید کرده بود که شش تا هفت فرد مسلح به این مرکز آموزشی پلیس حمله کرده‌اند.

یک مقام امنیتی دیگر نیز گفته است: به نظر می‌رسد این حمله به صورت برنامه‌ریزی شده انجام شده و از پنج جهت به این مرکز پلیس حمله شده است.

وی اضافه کرده است: افراد مسلح در حالی وارد این مرکز پلیس شدند که در حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ دانشجوی پلیس در خواب بودند.

رسانه‌های محلی می‌گویند، در حدود ساعت یک بامداد سه‌شنبه دست کم صدای سه انفجار شنیده شده است، با این حال صدای تیراندازی بدون توقف ادامه دارد.

این مرکز آموزشی پلیس در ۱۳ کیلومتری بیرون شهر کویته قرار دارد.

XS
SM
MD
LG