لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۴۴

پنتاگون از کشته شدن «وزیر اطلاعات» داعش در رقه خبر داد


سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون روز جمعه ۱۶ سپتامبر اعلام کرده است، در یک حمله هوایی در ششم سپتامبر در سوریه، وزیر اطلاعات گروه حکومت اسلامی، داعش، کشته شده است.

به گزارش رویترز، سخنگوی پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرده است: در این حمله هوایی که به محلی در نزدیکی رقه در سوریه انجام شد وائل عادل حسن سلمان الفياض، معروف به «دكتر وائل»وزیر اطلاعات و مسئول دستگاه تبلیغاتی گروه حکومت اسلامی کشته شده است.

این بیانیه اضافه کرده است: وائل بر تهیه ویدئو هایی که برای تبلیغ تروریسم و شکنجه از قربانیان داعش تهیه می شد، نظارت داشت. وی از افراد نزدیک به ابو محمد العدنانی، سخنگوی داعش، بود.

در ماه اوت گروه حکومت اسلامی اعلام کرد که ابومحمد العدنانی، یکی از مهم‌ترین فرماندهان گروه موسوم به «حکومت اسلامی»، سخنگوی دستگاه تبلیغاتی این گروه و فردی که هدایت حملات خارجی داعش، از جمله در اروپا را در دست داشته، در حمله‌ای که احتمالا از سوی ائتلاف به رهبری آمریکا انجام شده، کشته شده‌است.

عمر دیابی در فهرست تروریست های بین المللی

در همین حال، روز جمعه وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کردکه عمر دیابی، یک شهروند فرانسه، را یک «تروریست بین المللی » می داند و او را در فهرست تحریمی خود قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه،عمر دیابی هم اکنون در سوریه به سر می برد و عضو گره جبهه النصره است. جبهه النصره اخیرا با جدا شدن از گروه القاعده خود را فتح الشام می نامد.

وزارت امور خارجه آمریکا می گوید، عمر دیابی هدایت ۵۰ داوطلب فرانسوی برای پیوستن به گروه جبهه النصره در سوریه برعهده داشته است.

طبق این گزارش نام عمر دیابی به دلیل ارتباط با اسلامگرایان افراطی در فرانسه و همچنین تهیه ویدئویی هایی در این زمینه مورد توجه قرار گرفته است.

XS
SM
MD
LG