لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۵۶

دادستان تهران: تحقيق از چند عضو دولت احمدی نژاد در پرونده بابک زنجانی


عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران،
عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران،

عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران، روز شنبه چهارم بهمن، گفته است در خصوص پرونده بابک زنجانی از تعدادی از وزرای دولت محمود احمدی نژاد و رييس کل سابق بانک مرکزی تحقيق شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران، ايسنا عباس جعفری دولت ابادی درباره اظهارات معاون اول رييس جمهوری ايران گفته است: «در اين پرونده، از رييس کل سابق بانک مرکزی و تعدادی از وزرای سابق، تحقيقات لازم صورت گرفته است و با توجه به گستردگی ابعاد پرونده، تکميل تحقيقات مستلزم زمان بيشتری است.»

دادستان تهران اضافه کرده است:«بازپرس در مرحله فعلی، تحقيقات خود را بر روی سه متهم اصلی پرونده متمرکز کرده است و پس از فراغت از اين امر، در مورد ساير متهمان پرونده اقدام و اتخاذ تصميم خواهد شد. »

بابک زنجانی که گفته می شود بعد از تشديد تحريم های بين المللی عليه ايران با وزارت نفت ايران در دولت محمود احمدی نژاد در فروش نفت و انتقال پول آن همکاری می کرد، سال گذشته به اتهام پرداخت نکردن بدهی خود به وزارت نفت ايران بازداشت و به زندان اوين منتقل شد.

اشاره دادستان تهران به اظهارات هفته گذشته اسحاق جهانگيری ، معاون اول رييس جمهوری ايران است که گفته بود بابک زنجانی رابطه نزديک با رييس کل سابق بانک مرکزی ايران و همچنين با تعدادی از وزرای دولت محمود احمدی نژاد، رييس جمهوری سابق ايران، رابطه نزديکی داشته است.

اسحاق جهانگيری گفته بود: «من شنيده ام که وقتی اين شخص به بانک مرکزی می رفت، رييس کل بانک مرکزی از جلسه بيرون می آمد تا با او صحبت کند، وزرا نيز اينگونه بودند. بايد پرسيد چه کسی پشت پرده بوده و اين دست های پشت پرده بايد رو شوند»

اسحاق جهانگيری اضافه کرده بود:«نمی دانم يک جوانی از کجا وارد سيستم اقتصادی کشور شد و دو ميليارد و ۷۰۰ ميليون دلار پول مملکت به صورت نقد يا نفت در اختيار وی قرار گرفت. اگر اين پول به کشور بازگردانده نشود، برای کشور مايه روسياهی خواهد شد. مردم منتظرند که ما اعلام کنيم چه زمانی اين پول به کشور باز می گردد.»

واگذری بخشی از اموال بابک زنجانی به وزارت نفت

در همين حال، مديرعامل منطقه آزاد قشم نیز از واگذاری شرکت هواپيمايی قشم‌اير بابت بدهی بابک زنجانی به وزارت نفت خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، علی اکبر شعبانی فر گفته است: «هتل قشم که بابک زنجانی سرمايه‌گذاری ۱۵۰ ميليارد تومانی برای آن کرده بود قرار شد عودت شود.»

مدیرعامل منطقه آزاد قشم با اشاره به اينکه بابک زنجانی برای هتل قشم ۱۵۰ ميليارد تومان هزينه کرده بود تا يک هتل پنج ستاره راه‌اندازی کند، تصریح کرده است:«بنا بر اطلاعات واصله، شرکت هواپيمايی قشم اير بابت بدهکاری بابک زنجانی به وزارت نفت محول شده است. همچنين زمينی به قيمت ۳۶ ميليارد تومان در منطقه آزاد قشم وجود دارد که اين زمين نيز بابت بدهکاری بابک زنجانی عودت داده می‌شود.»

XS
SM
MD
LG