لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۵۳

کرملین: پوتین از اسد نخواسته از قدرت کناره‌گیری کند


گفته می شود پیام ولادیمیر پوتین توسط یک ژانرال روسی به بشار اسد ابلاغ شده است.
گفته می شود پیام ولادیمیر پوتین توسط یک ژانرال روسی به بشار اسد ابلاغ شده است.

سخنگوی کاخ کرملین، روز جمعه دوم بهمن ماه گزارش روزنامه «فایننشال تایمز» در خصوص در خواست ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه از بشار اسد همتای سوری خود برای کناره گیری از قدرت را تکذیب کرد.

دو منبع اطلاعاتی غربی به روزنامه «فایننشال تایمز» گفته‌اند، ولادیمیر پوتین، از بشار اسد خواسته بود تا پایان سال ۲۰۱۵ از قدرت کناره گیری کند

طبق این گزارش پیام ولادیمیر پوتین توسط ژانرال ایگور سرگان، رییس اطلاعات ارتش روسیه، به بشار اسد ابلاغ شده بود.

این منابع اطلاعاتی که نامشان فاش نشده به روزنامه «فایننشال تایمز» گفته‌اند، ژنرال سرگان در سفر به دمشق و دیدار با بشار اسد درخواست پوتین را به وی ابلاغ کرده است. اما بشار اسد در واکنش به این پیشنهاد بسیار خشمگین شده و گفته است بعد از او آینده ای برای روابط مسکو و دمشق وجود نخواهد داشت.

به گزارش ایتارتاس، سخنگوی کاخ کرملین در واکنش به این گزارش روزنامه «فایننشال تایمز» گفته است:«نه این درست نیست.»

روسیه از حامیان اصلی حکومت بشار اسد به شمار می رود و هم اینک نیروهای هوایی این کشور در سوریه مواضع مخالفان بشار اسد را مورد حمله قرارمی دهد.

پیشتر در اواخر آذرماه یک دیپلمات بلندپایه غربی گفته بود که رهبری روسیه به این نتیجه رسیده است که بشار اسد می بایست از قدرت کناره گیری کند.

این دیپلمات بلندپایه غربی گفته بود که روس‌ها به این نقطه رسیده‌اند و پذیرفته‌اند که بشار اسد در پایان دوران انتقالی برود، «اما آنها هنوز آماده نیستند این مساله را به طور علنی اعلام کنند.»

آمریکا و کشورهای غربی بشار اسد را عامل تشدید جنگ داخلی کنونی در سوریه می دانند و می گویند، برای دستیابی به یک راه حل سیاسی وی باید از قدرت کناره گیری کند.

روسیه و ایران دو حامی اصلی حکومت بشار اسد تا کنون با این خواسته مخالفت کرده اند.

به گزارش سازمان ملل متحد از زمان آغاز اعتراضات در سوریه تاکنون دستکم ۳۰۰ هزار نفر در درگیری ها در این کشور کشته و میلیون ها نفر نیز آواره شده اند.

XS
SM
MD
LG