لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۲۲

حمايت پوتين از طرح صلح رییس جمهوری اوکراین


ولاديمير پوتين، رييس جمهوری روسيه، روز شنبه ۲۱ ژوئن ضمن حمايت از طرح صلح پترو پوروشنکو، رييس جمهوری اوکراين، خواستار توقف عمليات نظامی نيروهای دولتی و جدايی طلبان طرفدار روسيه شده است.

به گزارش آسوشيتدپرس، ولاديمير پوتين با اين حال هشدار داده است که طرح صلح پترو پوروشنکو بدون اقدام عملی برای آغاز گفت وگوهای صلح بين طرف های درگير در مناقشه اوکراين واقع بينانه نخواهد بود.

طبق اين گزارش کاخ کرملين اعلام کرده است، به رغم اين که ولاديمير پوتين از طرح صلح پترو پوروشنکو حمايت کرده است اما طرح صلح نبايد به صورت اولتيماتوم عليه شبه نظاميان باشد.

در حالی ولاديمير پوتين از طرح صلح پترو پوروشنکو حمايت کرده است که در همين روز وی دستور يک مانور نظامی بزرگ را صادر کرده است. اقدامی که انتقاد سازمان پيمان آتلانتيک شمالی، ناتو را درپی داشته است.

با این حال، کاخ کرملين در بيانيه ای تصريح کرده است: ولاديمير پوتين از طرف های درگير می خواهد تا عمليات نظامی را متوقف کرده و مذاکرات صلح را آغاز کنند.

پترو پوروشنکو روز جمعه با اعلام آتش‌بسی يک‌جانبه از جدايی طلبان طرفدار روسيه در شرق اوکراين خواست ظرف هفت روز يا سلاح‌های خود را زمين بگذارند يا از اوکراين خارج شوند.

اين در حالی است که گزارش ها حاکی است که جدايی طلبان طرفدار روسيه روز شنبه با حمله به يک مرزبانی اين آتش بس يکجانبه را نقض کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه تنها چهار ساعت پس از صدور فرمان پترو پوروشنکو در خصوص آتش بس يکجانبه جدايی طلبان با استفاده از تک‌تيراندازان و پرتاب خمپاره، پايگاهی نظامی را در منطقه دونتسک مورد حمله قرار دادند.
XS
SM
MD
LG