لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۴۸

عارف: رأی مردم مسئولیت خطیری را متوجه اصلاح‌طلبان می‌کند


محمدرضا عارف، منتخب مجلس دهم
محمدرضا عارف، منتخب مجلس دهم

محمدرضا عارف، منتخب مجلس دهم، روز دوشنبه دهم اسفندماه با تقدیر از رأی شهروندانی ایران به فهرست انتخاباتی «امید» گفته است، رأی «مردم» مسئولیت خطیری را متوجه اصلاح طلبان می‌کند.

انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری روز جمعه هفتم اسفند برگزار شد و فهرست مورد حمایت اصلاح‌طلبان که با نام «امید» منتشر شده بود، توانست در انتخابات مجلس در تهران و خبرگان رهبری در استان تهران به پیروزی چشمگیری دست یابد.

فهرست مورد حمایت اصلاح‌طلبان کلیه ۳۰ کرسی مجلس در تهران و ۱۵ کرسی از ۱۶ کرسی مجلس خبرگان در استان تهران را به خود اختصاص داد.

به گزارش ایسنا، محمدرضا عارف در پیامی گفته است که در تاریخ سیاسی ایران از «هفتم اسفند» به عنوان «حماسه حضور» و «بلوغ سیاسی» ملت یاد خواهد شد.

نفر اول انتخابات مجلس دهم در تهران تأکید کرده است: «مطمئناً رأی شما مردم بزرگوار به اعضای لیست امید مسئولیت خطیری را متوجه ما می‌کند که باید در برابر این وظیفه مهم و حساس به خوبی انجام وظیفه نماییم.»

وی اضافه کرده است: «در این مقطع زمانی باید به رقابت‌های انتخاباتی پایان داد و ضمن تمکین به قانون تمام سعی و تلاش خود را به سرانجام رساندن وعده‌های داده شده به ملت بزرگوار معطوف کرد».

محمدرضا عارف در ادامه گفته است: «اینجانب و همراهانم در لیست امید قدردان و وام‌دار همه مردم و جوانان عزیز هستیم و فراموش نخواهیم کرد که این شما بودید که با درک شرایط حساس و به خصوص با تحمل و گذشت از مشکلات، یکی از حساسترین و پرشور‌ترین انتخابات تاریخ کشور را با حفظ آرامش و خویشتن داری برگزار گردید.»

در انتخابات تهران، محمدرضا عارف با بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار رأی و علی مطهری با نزدیک به یک میلیون و ۴۵۰ هزار رأی بالا‌ترین آرا را کسب کردند.

آمار کل آرای مأخوذه در تهران سه میلیون و ۲۴۶ هزار و ۹۹۱ رأی اعلام شده و همه سی منتخب تهران آرایی بیش از یک میلیون رأی را از آن خود کرده‌اند.

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور پیشتر گفته بود، در تهران حدود ۵۰ درصد واجدین شرایط و در کل کشور حدود ۶۲ درصد واجدین شرایط در انتخابات هفتم اسفند شرکت کردند.

چهره‌های بسیاری از اصولگرایان تندرو مجلس و اعضای جبهه پایداری از جمله غلامعلی حداد عادل، مهدی کوچک‌زاده، محمد کوثری و علیرضا زاکانی از رسیدن به مجلس دهم بازماندند.

در این زمینه، محمد کوثری در این خصوص نیاوردن در انتخابات گفته است: «مردم تهران تصمیم گرفتند افراد دیگری را انتخاب کنند که این حق آنهاست و ما نیز به جان و دل آن را می‌پذیریم».

آقای کوثری در واکنش به عدم رأی اصولگرایان در انتخابات مجلس در تهران نیز به «نامه نیوز» گفته است که این موضوع که آقای حداد عادل از رتبه سوم یا هفتم به یکباره به رتبه ۳۱ نزول می‌کند جای تعجب و پیگیری دارد.

نماینده مجلس نهم اضافه کرده، بر همین اساس در حال تنظیم نامه‌ای برای ارسال به ستاد انتخابات هستیم و در این نامه به این موضوع اشاره خواهیم کرد که اگر تخلفی صورت گرفته است باید پیگیری و به صورت مستند پاسخ داده شود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا در انتخابات تقلب شده، گفته است، نمی‌گوییم تقلب شده اما احتمال تخلف وجود دارد و باید بررسی شود و به صورت مستند پاسخ داده شود.

غلامعلی حداد عادل در انتخابات مجلس ششم در سال ۱۳۷۸ در فهرست ۳۰ نفر اول نبود و پس از ابطال آرای علیرضا رجایی توسط شورای نگهبان به مجلس راه یافت.

XS
SM
MD
LG