لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۱۷

پایان ریاست حسین رضازاده بر فدراسیون وزنه‌ برداری


محمود گودرزی وزير ورزش و جوانان، با پايان دادن به دوران رياست جسين رضازاده، حکم سرپرستی سيدحسن طباطبايی مدير مجموعه شهيد کشوری را برای فدراسيون وزنه برداری صادر کرده است.

اين تغيير پس از ماه‌ها کشمکش بين وزارت ورزش و رضازاده اتفاق افتاده. وزارتخانه از رضازاده خواسته بود به دليل دو شغله بودن، يا از شورای شهر استعفا بدهد يا فدراسيون وزنه برداری. رضازاده هم معتقد بود عضويت در شورای شهر، شغل محسوب نمی‌شود.

عکس قضيه هم صادق بود. محمد جواد کوليوند نايب رييس کميسيون شوراها اعلام کرد رياست فدراسيون‌ها شغل محسوب نمی‌شود. موضوعی که عليرضا دبير ديگر ورزشکار عضو شورای شهر هم تاييد کرده و گفته رضازاده می‌تواند به مسئوليت خود در فدراسيون ادامه دهد.

شغل نبودن اين دو مسئوليت حساس، به آن معناست که حسين رضازاده با وجود نمايندگی در شورای شهر تهران و رياست فدراسيون وزنه برداری که هر دو مسئوليتی وقت‌گير، مهم و پر دغدغه هستند، فردی بيکار محسوب می‌شود که بايد در جستجوی شغل باشد!

وزارت ورزش پس از به نتيجه نرسيدن مذاکرات، سرانجام رای به انتخاب گزينه‌ای جديد داد. سيدحسن طباطبايی درباره اين تغيير به خبرگزاری فارس گفته: رضازاده قهرمان ملی است و بنده نيز از طرف وزارت ورزش مامور هستم مجمع انتخاباتی را برگزار کنم و تا آن زمان در خدمت خانواده وزنه‌برداری خواهم بود. هيچ برنامه‌ای برای ماندن در فدراسيون وزنه برداری ندارم.

حسين رضا‌زاده حاضر به تاييد اين جابه‌جايی نشده و گفته: بر اساس نامه‌ سازمان بازرسی حضور در فدراسيون شغل محسوب نمی‌شود. پس ديگر صحبتی باقی نمی‌ماند. در قزاقستان شاهد بوديد رئيس فدراسيون جهانی چگونه من را تحويل می‌گرفت. چه در فدراسيونو چه در شورا هدفی جز خدمت ندارم و در هر دو مورد اين موضوع را ثابت کرده‌ام.

رضازاده که قهرمان سابق المپيک است، تاکيد کرد در دوران مديريتش در تمام رده‌های سنی موفق بوده‌اند. او گفت: "جو‌سازی‌ها را ببينيد که چگونه اين رشته را اذيت می‌کنند."

اين در حالی است که جمعی از وزنه برداران مطرح جهان و المپيک، طی دوران مديريت رضازاده يا از تمرينات کناره‌گيری کرده‌اند يا از طرف فدراسيون کنار گذاشته‌اند. تعدادی از منتقدان سرشناس فدراسيون، همشهريان خود رضازاده هستند که اغلب در سنگين وزن رقابت می‌کنند. از سعيد علی حسينی و سجاد انوشيروانی گرفته تا سعيد محمدپور.

همزمان با ماجرای تغيير رييس فدراسيون وزنه برداری، نامه‌ای از تاماش آيان رييس فدراسيون جهانی منتشر شده که در آن حمايت خود را از رضازاده اعلام کرده.

وزير ورزش اظهارات تاماش آيان را نامناسب دانسته و گفته است: متاسفانه در امور داخلی دخالت کرده‌. او در نامه خواسته که در صندوق آرا دست برده شده و رضازاده حمايت شود و همچنين رقبای او حذف شوند که پيشنهاد مناسبی نيست. من اين موضوع را نمی‌پسندم و محکوم می‌کنم. ما طبق قانون عمل می‌کنيم.

محمود گودرزی با اشاره به انتخابات آتی اين فدراسيون گفت: رضازاده اگر می‌خواهد در فدراسيون باشد بايد از شورا استعفا بدهد و اگر تمايل دارد در شورا باشد ديگر نمی‌تواند در انتخابات فدراسيون شرکت کند. اگر بخواهد در هر دو جا باشد، از حضورش در انتخابات جلوگيری می‌شود.

وزير ورزش گفت احتمالاً برای نوشتن نامه توسط تاماش آيان، توصيه‌ای از داخل کشور شده. اما در هر صورت اين دخالت است حالا چه از داخل باشد چه خارج. اگر باز هم اين موضوع تکرار شود، مجبوريم به مجامع ديگر و دادگاه بين‌المللی ورزش شکايت کنيم.

XS
SM
MD
LG