لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۰۸

پل رایان: در انتخابات ریاست جمهوری به دونالد ترامپ رای می دهم


پل رايان و دونالد ترامپ
پل رايان و دونالد ترامپ

پل رايان، بلند پایه ترین مقام حزب جمهوریخواه و رییس مجلس نمایندگان آمریکا، روز پنجشنبه دوم ژوئن گفته است، در انتخابات ریاست جمهوری این کشور در هشتم نوامبر به دونالد ترامپ رای خواهد داد.

به گزارش رویترز، پل رايان در یادداشتی در روزنامه ای در ایالت خود یعنی وینسکانسین این مطلب را اعلام کرده است.

رییس مجلس نمایندگان آمریکا در این یادداشت نوشته است: این مطلب پنهانی نیست که من و او (دونالد ترامپ) نظرات متفاوتی داریم. من تظاهر نخواهم کرد که اینطور نیست.هروقت که احساس کنم نیاز است حرفم را خواهم زد. اما واقعیت این است در حوزه مسایلی که راهبردهای ما را تعیین می کنند، اشتراک های ما بیشتر از اختلافات ماست.

به گزارش رویترز، هرچند پل رایاندر این یادداشت به صراحت از کلمه «حمایت» از دونالد ترامپ را به کارنبرده است، اما برندن باک، سخنگوی رییس مجلس نمایندگان آمریکا، گفته است، این نوشته می بایست به مثابه حمایت پل رایان ازدونالد ترامپ ارزیابی کرد.

پل رایان همچنین نوشته است که طی هفته های اخیر چندبار با دونالد ترامپ در خصوص مسایلی که می توانند جمهوریخواهان را پس از انتخابات مقدماتی متحد کند، صحبت کرده است.

رییس مجلس نمایندگان آمریکا نوشته است: درجریان این گفت وگو، این حس اعتماد در من تقویت شد که او می تواند به ما کمک کند تا ایده های راهبردی برای بهبود زندگی مردم رابه قانون تبدیل کنیم. بهمین دلیل است که در انتخابات امسال پاییز من به او رای خواهم داد.»

طبق این گزارش اعلام حمایت رییس مجلس نمایندگان آمریکا از دونالد ترامپ در جریان سخنرانی هیلاری کلینتون در خصوص سیاست خارجی و حمله به سیاست های نامزد احتمالی حزب جمهوریخواه اعلام شد.

رویترز می گوید، زمان اعلام حمایت از پل رایان از دونالد ترامپ به نوعی می تواند سخنرانی هیلاری کلینتون در روز پنجشنبه را تحت الشعاع قرار دهد.

پل رایان در انتخابات ریاست جمهوری گذشته به عنوان معاون اول میت رامنی، نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات سال ۲۰۱۲ حضور داشت.

نامزد نهایی حزب جمهوریخواه پس از پایان انتخابات مقدماتی این حزب تعیین می شود. این در حالی است که دونالد ترامپ همه رقبای خود را پشت سر گذاشته است. قرار است که با پایان انتخابات مقدماتی، نشست نهایی یا مجمع ملی حزب جمهوریخواه برای تعیین نامزد این حزب در روز‌های ۱۲ تا ۱۸ ژوئیه در کلیولند برگزار شود.

پل رایان که ریاست نشست مجمع ملی حزب جمهوریخواهان در کلیولند را برعهده خواهد داشت.

XS
SM
MD
LG