لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۵۰

عربستان یک شاهزاده را به اتهام قتل اعدام کرد


یک پلیس عربستان در حال حمل پرچم این کشور (عکس از آرشیو)
یک پلیس عربستان در حال حمل پرچم این کشور (عکس از آرشیو)

گزارش‌ها حاکی است که روز سه شنبه حکم اعدام یک شاهزاده و عضو خاندان سلطنتی در عربستان سعودی به اتهام قتل اجرا شده است.

به گزارش رویترز، وزارت کشور عربستان اعلام کرده است، شاهزاده ترکی بن سعود آل کبیر که به ضرب گلوله عادل المهمید را به قتل رسانده بود، در ریاض اعدام شده است.

طبق این گزارش اعدام یک عضو خانواده سلطنتی سعودی در این کشور یک پدیده کم سابقه محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، با اعدام ترکی بن سعود آل کبیر این یکصدو سی چهارمین حکم اعدام است که در سال جاری میلادی در عربستان سعودی اجرا می شود. آماراعدام‌ها در سال جاری، براساس بیانیه‌های وزارت کشور عربستان سعودی گردآوری شده است.

به گزارش رویترز، پیش‌تر در سال ۲۰۱۴ رسانه‌های عربی از اعدام یک شاهزاده عربستان خبر داده بودند. اما نام این شاهزاده منتشر نشده بود.

ترکی بن سعود آل کبیر متهم بود که در سال ۲۰۱۲ در یک کمپ تفریحی در نزدیکی ریاض با شکلیک گلوله یک نفر را کشته و یک نفر دیگر را زخمی کرده است.

رسانه‌ها عرب گزارش دادند که این شاهزاده عربستانی وقتی متوجه کشته شدن دوستان و همکار خود شده به پلیس گزارش داده و خود را تسلیم کرده است.

بیشتر اعدام‌ها در عربستان سعودی به صورت گردن زدن با شمشیر صورت می‌گیرد.

براساس آمار عفو بین الملل، عربستان سعودی در سال ۲۰۱۵ دستکم ۱۵۸ نفر را اعدام کرد که طبق این آمار، عربستان پس از ایران و پاکستان در رتبه سوم اعدام‌ها در جهان قرار گرفت.

البته آمار عفو بین الملل شامل چین نیست. طبق گزارش عفو بین الملل چین بالا‌ترین میزان اعدام را در جهان دارد اما از آنجا که تعداد اعدام‌ها را اعلام نمی‌کند در فهرست قرار نگرفته بود.

XS
SM
MD
LG