لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۳۶

پوشش همزمان دومین مناظره انتخاباتی هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ

دومین مناظره هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ،دو نامزد اصلی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شامگاه یکشنبه در دانشگاه واشینگتن در سنت لوئیز در ایالت میسوری پایان یافت.

«فاکس نیوز» شبکه نزدیک به جمهوریخواهان می گوید، هیلاری کلینتون با ۴۲ درصد نظر سنجی ها قرار دارد. این در حالی است که دونالد ترامپ با ۳۸ درصد در مکان دوم قرار دارد. این نظر سنجی نشان می دهد که طی دور روز اخیر و پس از انتشار نوار جنجالی آرا دونالد ترامپ یک درصد کاهش داشته است.

دونالد ترامپ به همراه سه زنی که گفته می شود بیل کلینتون با آنها رابطه داشته یا او را به تجاوز به خود متهم کرده اند، در یک کنفرانس خبری در سنت لویس شرکت کرده است.

«سی ان ان» می گوید،‌پخش این تصاویر فقط کمتر از دو ساعت پیش از آغاز مناظره نشانگر آن است که دونالد ترامپ این مناظره را با حمله به هیلاری کلینتون آغاز خواهد کرد.

رسانه های آمریکا می گویند، حضور دونالد ترامپ با زنانی که بیل کلینتون را به آزار و تجاوز جنسی متهم کردند، پیش از آغاز مناظره می تواند نشان آن باشد که احتمالا این مناظره ۹۰ دقیقه ای مهم ترین و سرنوشت ساز ترین مناظره در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ خواهد بود.

مسئول روابط عمومی ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون با انتشار بیانیه ای به کنفرانس خبری دونالد ترامپ و زنانی که بیل کلینتون را به آزار جنسی متهم کرده اند، پیش از آغاز مناظره واکنش نشان داده است.

در این بیانیه آمده است: هیلاری کلینتون از این که دونالد ترامپ به رویکرد مخرب خود در این انتخابات ادامه می دهد، متعجب نشده است و از فرصت به وجود امده در این مناظره برای اشاره به مشکلات مهم استفاده خواهد کرد.

دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوریخواه ۲۳ دقیقه پیش از آغاز مناظره وارد محل برگزاری این مناظره در دانشگاه واشینگتن در سنت لوئیز شد.

مقامات کمیته برگزار کننده مناظره های انتخابات ریاست جمهوری برگزار کننده توضیحاتی در خصوص نحوه برگزاری این مناظره ارائه کردند و از حاضران خواست از ابراز احساسات به هنگام سخنرانی نامزدها خودداری کنند.

هیلاری کلینتون به همراه همسرش بیل کلینتون و چلسی کلینتون، دختر خود ، ۱۱ دقیقه پیش از آغاز مناظره وارد محل برگزاری این مناظره شدند.

بیل کلینتون، همسر هیلاری کلینتون و ملانیا ترامپ، همسر دونالد ترامپ، به هنگام ورود به سالن با یکدیگر دست دادند.

هیلاری کلینتون به نخستین پرسش پاسخ داد و گفت امیدوار است که در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شود و رییس جمهور همه شود نه تنها یک گروه خاص، بلکه نژاد ها و گروه های سیاسی شود.

مجری در خصوص نوار منتشر شده پرسید و گفت آیا فکر می کنید، الگوی مناسبی باشید.

دونالد ترامپ پاسخ داد، آنچه در نوار آمده گفت وگوی خصوص در رختکن بوده من از خانواده ام و مردم آمریکا عذر خواهی کردم. ولی ما اکنون با مشکلات بیشتری چون داعش روبه رویی هستیم.

مجری باردیگر از دونالد ترامپ پرسید، آیا شما زنی را بدون رضایت بوسیده اید.

دونالد ترامپ در پاسخ گفت : انچه در این نوار منتشر شده مایه افتخار من نیست و من این کار را نکرده ام.

بیشتر

XS
SM
MD
LG