لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۵۶

برتری تیمهای اصفهانی در لیگ قهرمانان آسیا


سپاهان در ورزشگاه فولادشهر میزبان النصر امارات بود
سپاهان در ورزشگاه فولادشهر میزبان النصر امارات بود

در نخستین هفته از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، تیمهای سپاهان و ذوب آهن اصفهان مقابل حریفان خود به برتری رسیدند.

سپاهان در ورزشگاه فولادشهر میزبان النصر امارات بود و با وجودیکه شرایط خوبی در لیگ بر‌تر ایران ندارد، با ارائه بازی بر‌تر توانست رقیب خود را با نتیجه ۲-۰ شکست دهد.

لوسیانو پریرا در هر نیمه یک گل برای طلایی پوشان اصفهان به ثمر رساند.گل نخست این مهاجم ۳۲ ساله برزیلی از فاصله دور و با شوتی سنگین وارد دروازه النصر شد.

تساوی یک بر یک حاصل جدال لکوموتیو ازبکستان و الاتحاد عربستان، دیگر تیم‌های این گروه بود. سردار میرزایف در دقیقه ۸۹ لکوموتیو را از شکست رهانید. به این ترتیب سپاهان با ۳ امتیاز، دو گل زده و بدون گل خورده در صدر جدول قرار گرفت.

در بازی سپاهان با النصر، شهاب گردان درون دروازه بود. لئاندرو پادووانی، عبدالله کرمی، سعید قائدی‌فر، وریا غفوری، فوزیل موسایف، علی کریمی، سناد ایبریچیچ، محمدرضا خلعتبری، حسین فاضلی و لوسیانو پریرا برای سپاهان به میدان رفتند.پریرا در پایان بازی به عنوان بازیکن بر‌تر میدان انتخاب شد.

ایگور استیماچ که تیمش به عنوان قهرمان فصل قبل، حالا در رده یازدهم لیگ بر‌تر است در نشست خبری گفت: می‌دانید که مشکلات زیادی را در هفته‌های اخیر داشتیم اما اعتمادم را به تیمم از دست ندادم. در فوتبال اگر صبور باشید می‌توانید موفق شوید.

ایوان یووانویچ سرمربی النصر هم به خبرنگاران گفت: «به سپاهان تبریک می‌گویم. آنها بازی را کنترل کردند و هجومی‌تر از ما ظاهر شدند، بردشان منصفانه بود.»

در دیگر بازی برگزار شده از لیگ قهرمانان آسیا، ذوب آهن در دوحه مقابل لخویا قرار گرفت و موفق شد با یک گل میزبان خود را شکست دهد.

در آغاز نیمه دوم مهدی رجب‌زاده ستاره ۳۷ ساله ذوب آهن گل پیروزی‌ تیمش را وارد دروازه لخویا کرد.

بهترین فرصت لخویا برای جبران گل خورده در دقیقه ۸۴ به دست آمد اما توپ وارد دروازه خالی نشد و هر سه امتیاز، به شاگردان یحیی گل محمدی رسید تا در صدر جدول گروه B قرار بگیرند.

رشید مظاهری، ولید اسماعیل، علی همام، هادی محمدی، محمدنژاد مهدی، مهدی مهدی‌پور، قاسم حدادی فر، احسان پهلوان، مرتضی تبریزی (اسماعیلی‌فر)، کاوه رضایی (حسن‌زاده) و مهدی رجب‌زاده (امیرکامدار) بازیکنان ذوب آهن در برابر لخویا بودند.

جمال بلماضی سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال قطر، هدایت لخویا را برعهده دارد. او پیش‌تر به عنوان بازیکن در تیمهایی چون المپیک مارسی و ساوتهمپتون توپ زده.

گل محمدی پس از پیروزی تیمش در کنفرانس خبری گفت: «لخویا بازیکنان خوبی در اختیار دارد، در لیگ قطر از شرایط مناسبی برخوردار است و به طور کلی در سطحی حرفه‌ای قرار گرفته. از مهم‌ترین نکات بازی ما این بود که توانستیم فضا را بگیریم. باید خیلی خوب دفاع می‌کردیم و منتظر استفاده از فرصت‌ها می‌شدیم.»

در دیگر دیدار این گروه،النصر عربستان و بنیادکار ازبکستان به دیدار هم رفتند که این بازی پر گل، با تساوی ۳-۳ به پایان رسید. بنیادکار تا دقیقه ۷۹ با نتیجه ۳ بر یک جلو بود اما شاگردان رائول پرز در دقایق باقی مانده از شکست خانگی گریختند.

فوتبال ایران سه نماینده در لیگ قهرمانان آسیا دارد. پس از برتری تیمهای سپاهان و ذوب آهن، تراکتورسازی تبریز هم چهارشنبه میزبان الجزیره امارات است.

از شرق آسیا نیز دیدارهای دو گروه به پایان رسید و دو تیم از کره جنوبی صدرنشین هستند. در پایان هفته نخست از بازیهای گروههای پنجم و ششم، جئونبوک هیوندای موتورز و اف ث سئول در رده نخست قرار دارند.

آخرین تیم ایرانی که تاکنون در باشگاههای آسیا به قهرمانی رسیده، پاس تهران است که سال ۱۹۹۳ این عنوان را نصیب خود کرد.

XS
SM
MD
LG