لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۱۳

ماریا شاراپووا: نتیجه آزمایش دوپینگم مثبت اعلام شده است


ماریا شاراپووا ستاره تنیس
ماریا شاراپووا ستاره تنیس

ماریا شاراپووا ستاره تنیس اعلام کرد، آزمایش دوپینگ او در نخستین گرنداسلم سال به میزبانی ملبورن، مثبت اعلام شده است.

وقتی شاراپووا روز دوشنبه ۱۷ اسفندماه را برای کنفرانس خبری‌اش تعیین کرد،تصور می‌شد قصد اعلام تاریخ بازنشستگی‌اش را دارد اما خبر دیگری در راه بود. خبری که به سرعت در سرخط رسانه‌های جهانی منتشر شد.

شاراپووا در ملبورن، نتایج خارق العاده‌ای هم به جا نگذاشت و حتی کمتر از حد انتظار ظاهر شد. برتری او مقابل نائو هیبینو از ژاپن، آلیاکساندرا ساسنوویچ از بلاروس و لائورن دیویس از آمریکا کسی را متعجب نکرد. هر سه نفر جایی در جمع برترین‌های جهان نداشتند.

مصاف او با بلیندا بنسیچ سوئیسی در دور چهارم نیز بسیار سخت و نفسگیر بود. برتری با نتیجه ۷-۵ در دو ست، رای به صعود شاراپووا داد.

دوپینگ اگر قرار بود کمکی به شاراپووا کند، باید در یک چهارم نهایی و مقابل سرینا ویلیامز آمریکایی اتفاق می‌افتاد اما بانوی شماره یک جهان با نتایج ۶-۴ و ۶-۱ با حداقل مشقت، از سد رقیب روسش گذشت.

خود او در این باره گفت دارویی که مصرف کرده، سالهاست در برنامه دارویی‌اش قرار دارد اما از ابتدای سال ۲۰۱۶ وارد جدول مواد ممنوعه شده و او بی‌اطلاع بوده. شاراپووا ابراز امیدواری کرد جریمه‌ای که برایش در نظر خواهند گرفت، باعث پایان دوران ورزش حرفه ای‌اش نشود.

علاقمندان ورزش سال هاست نامش را می‌شنوند. تنیس حرفه‌ای را از سال ۲۰۰۱ آغاز کرده اما این به آن معنا نیست که پا به سن گذاشته باشد.فقط ۲۸ ساله است. در حالیکه بانوی اول تنیس جهان یعنی ویلیامز آمریکایی در آستانه ۳۵ سالگی قرار دارد.

شاراپووا که طبق آخرین رنکینگ جهانی در جایگاه هفتم قرار دارد، در ۱۷ سالگی فاتح ویمبلدون شد و در هر چهار گرنداسلم سال، سابقه قهرمانی دارد. او در ۱۸ سالگی توانست عنوان نخست رنکینگ را نصیب خود کند.

شاراپووا چهره‌ای فرا ورزشی است.در سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۸، نام هیچ ورزشکار مرد و زن دیگری در جهان به اندازه ماریا شاراپووا در سایت یاهو جستجو نشده بود!

مدلی جذاب برای تبلیغ برندهای مختلف تجاری و از پرطرفدار‌ترین ورزشکاران جهان با خبرهای حاشیه‌ای فراوانی که همواره پیرامونش ایجاد می‌شود.

محرومیت و غیبت شاراپووا در رقابتهای بعدی، طبعاً باعث کاهش هیجان مسابقات خواهد شد.

XS
SM
MD
LG