لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۲۳

مشاور سابق دفتر نمایندگی ایران در دادگاه فدرال آمریکا اتهامات خود را پذیرفت


احمد شیخ زاده (چپ) به همراه وکیلش در دادگاه فدرال بروکلین
احمد شیخ زاده (چپ) به همراه وکیلش در دادگاه فدرال بروکلین

احمد شیخ زاده، یک مشاور اسبق دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل، روز دوشنبه اتهامات در خصوص ارائه اظهارنامه مالیاتی نادرست و همکاری برای نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران را پذیرفته است.

به گزارش رویترز، احمد شیخ زاده، ۶۰ ساله در یک دادگاه فدرال دربروکلین نیویورک اتهام در خصوص برنامه ریزی برای نقض قانون «اختیارات اقتصادی اضطراری بین المللی» و همچنین همکاری در ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی حاوی اطلاعات کذب را پذیرفته است.

استیو زیسو، وکیل احمد شیخ زاده گفته است که موکلش در توافقی با دادستانی پذیرفته است تا در خصوص حکم حداکثر ۵ سال و ۳ ماه زندان درخواست تجدید نظر نخواهد کرد.

طبق این گزارش آقای شیخ زاده همچنین پذیرفته است که بیش از ۱۴۷ هزار دلار بپردازد. قرار است که حکم وی ۳۰ مارس صادر شود.

احمد شیخ زاده در ۲۵ مارس سال جاری (پنجم فروردین) با ضمانت نقدی سه میلیون دلاری موقتا از زندان بروکلین آزاد شده و به دستور مراجع قضایی با دستگاه‌های الکترونیکی مخصوص متهمان تحت کنترل بود.

در اعلام جرم تاکید شده است که آقای شیخ‌زاده روابط تجاری خود با ایران را به وزارت خزانه داری آمریکا اطلاع نداده و بنابراین مقررات مربوط به کنترل و اعمال محدودیت بر روابط اقتصادی بین دو کشور را نقض کرده است.

براساس مدارک دادستانی، او ازسال ۲۰۰۸به عنوان مشاور هیات نمایندگی ایران از این نهاد به صورت نقدی و ماهانه حقوق می گرفته و در «سیتی بانک» این پول‌ها را پس انداز می کرده است.

دادستان‌ها همچنین گفته اند، احمد شیخ زاده از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ میزان در آمد خود را کمتر از میزان واقعی به اداره مالیات آمریکا اعلام کرده بود.

XS
SM
MD
LG