لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۲۷

برتری فوتبال ساحلی ایران مقابل آمریکا


تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در اولین دیدار از جام بین قاره‌ای ۲۰۱۶ موفق شد با نتیجه شش بر دو مقابل آمریکا به برتری برسد.

ششمین دوره این بازی‌ها مانند تمام ادوار پیشین به میزبانی دبی در ساحل جمیرا و با حضور چشمگیر هواداران ایرانی برگزار می‌شود.

ایران مقابل آمریکا گل اول را دریافت کرد اما در ادامه توانست روند بازی را به سود خود تغییر دهد.

محمدعلی مختاری، مسلم مسیگر، مصطفی کیانی، سیدعلی ناظم (هر کدام یک گل) و محمد احمدزاده (دو گل) در این مسابقه به ثمر رساندند.

گل مسیگر و گل نخست احمدزاده به روش قیچی برگردان به ثمر رسید و تماشاگران پرتعدادی که نظاره‌گر بازی بودند را به وجد آورد. هر دو گل آمریکا را نیز پررا وارد دروازه حسینی سنگربان ایران کرد.

ایران و آمریکا در گروه دوم این مسابقات با مصر و روسیه همگروه هستند. روسیه با سه قهرمانی از پنج دوره قبلی، پرافتخارترین تیم مسابقات محسوب می‌شود.

روسیه در گام اول و در برابر مصر بازی چندان راحتی در پیش نداشت و شش گل دریافت کرد. با این حال ۱۰ گل نیز به ثمر رساند تا برنده بازی شود. نیکونوروف هت تریک کرد. شیشین و ماکاروف نیز هر کدام دو گل به ثمر رساندند.

ایران که سال ۲۰۱۳ در این مسابقات به عنوان قهرمانی دست یافته، روز چهارشنبه در دومین دیدار خود به مصاف مصر خواهد رفت.

تیم ملی ایران در دوره قبلی، روی سکوی سوم مسابقات ایستاد. غیر از روسیه و ایران، فقط برزیل در این مسابقات سابقه قهرمانی دارد.

از گروه نخست، تاهیتی نایب قهرمان دوره قبلی در برابر لهستان یکی از دو نماینده قاره اروپا ایستاد و ۵ بر ۴ برنده شد.

برزیل نیز در تنها دیدار یکطرفه از دور نخست مسابقات، با حساب ۱۱ بر یک مقابل امارات به پیروزی رسید. در این دیدار کاتارینو داسیلوا هت تریک کرد و بقیه بازیکنان، هر کدام یک گل وارد دروازه میزبان کردند.

ایران در حالی برای تکرار عنوان قهرمانی سه سال قبل خود تلاش می‌کند که پیشتر از اعزام این تیم به بازی‌های آسیایی ساحلی خودداری شده بود.

محمدحسین میرشمسی سمت سرمربیگری تیم ملی ایران را به عهده دارد. او درباره اهمیت و کیفیت مسابقات گفته بود: این رقابت‌ها قابل مقایسه با بازی‌های آسیایی نیست، از این جهت که بهترین تیم‌های دنیا از قاره‌های مختلف شرکت می‌کنند اما هدف ما موفقیت در این رویداد است.

XS
SM
MD
LG