لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۱۲

جنگنده های سوریه برای اولین بار مواضع نیروهای کرد در حسکه را بمباران کردند


شبه نظامیان وابسته به «نیروهای دمکراتیک سوریه» (عکس آرشیو)
شبه نظامیان وابسته به «نیروهای دمکراتیک سوریه» (عکس آرشیو)

جنگنده‌های سوریه برای نخستین بار طی پنج سال گذشته، مواضع نیروهای کرد در شهر حسکه، واقع در شمال شرقی سوریه را بمباران کردند. این بمباران، در ادامه چند روز درگیری بین نیروهای کرد و ارتش سوریه در منطقه حسکه صورت گرفته است.

«یگان‌های مدافع خلق» گروه نظامی کردهای سوریه با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرده که جنگنده‌های دولت سوریه، به طور همزمان مراکز مربوط به نهادهای امنیتی کرد موسوم به «آسایش» ونیزغیرنظامیان کرد راهدف قرارداده است. گفته‌می شود در جریان این حملات چندین غیرنظامی کشته و زخمی شده‌اند.

ردور خلیل، سخنگوی «یگان‌های مدافع خلق» با انتشار اطلاعیه‌ای این حملات را به عنوان «واکنش دولت سوریه به آزادسازی شهر منبج» ارزیابی کرده است. شهری که اخیرا توسط نیروهای سوریه دموکراتیک از داعش پاکسازی شد. نیروهای سوریه دموکراتیک متشکل از نیروهای کرد و همپیمانان عرب آنها است. این نیرو همچنین از حمایت «ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش» نیز برخوردار است.

در همین ارتباط «هوشنگ حسن» خبرنگارکرد از شهر حسکه به «رادیو فردا» گفت: «درگیری ها‌ی حسکه زمانی آغاز شد که چند روز پیش یک خودروی نیروهای کرد از سوی نیروهای ارتش سوریه در حسکه هدف تیراندازی قرار گرفت. بعد از آن دامنه درگیریها وسیع‌تر شد و نیروهای امنیتی و نیز یگان‌های مدافع خلق به حملات نیروهای ارتش سوریه واکنش نشان دادند».

به گفته «هوشنگ حسن» درگیری‌ها همچنان در برخی محله‌های «حسکه» اداره دارد.

پیشتر بارها نیروهای حکومت سوریه و نیروهای کرد در حسکه و همچنین در شهر قامیشلو درگیر شده بودند.این درگیری ها معمولا با وساطت ریش‌سفیدان آن مناطق خاتمه یافته بود.

«یگان‌‌های مدافع خلق» اعلام کرده که درحال حاضر درگیری‌ها همچنان در جریان است و نیروهای ارتش سوریه موضع کردها را توپ‌باران می‌کنند.

XS
SM
MD
LG