لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۲۶

مرگ متهم به بمبگذاری سفارت آمريکا پيش از محاکمه در نيويورک


گزارش ها حاکی است که يک مظنون به عضويت در گروه القاعده و متهم به بمبگذاری در سفارتخانه های آمريکا در تانزانيا و کنيا چند روز پيش از برگزاری دادگاه خود در روز جمعه دوم ژانويه دربيمارستانی در نيويورک در گذشته است.

به گزارش «ان بی سی نيوز» ابو انس الليبی، که نام واقعی وی نزيه عبدالحامد الرقعی گزارش شده است، در اکتبر سال ۲۰۱۳ در طرابلس پايتخت ليبی توسط نیروهای آمريکايی بازداشت و به برای محاکمه به آمريکا منتقل شده بود. وی متهم به بمبگذاری در سفارتخانه آمريکا در سال ۱۹۹۸ بود که دستکم ۲۲۴ کشته برجای گذاشتند.

طبق اين گزارش، ابو انس الليبی روز چهارشنبه از زندانی در منهتن به بيمارستانی در نيويورک منتقل شده بود.

برنارد کليمن، وکيل مدافع ابو انس الليبی، به واشينگتن پست گفته است که در ماه گذشته وضعيت جسمی موکلش رو به وخامت گذاشت.

ابو انس الليبي که قرار بود در روز ۱۲ ژانويه در دادگاه حاضر شود پيشتر در دادگاه اتهامات عليه خود را رد کرده بود.

در همين حال، به گزارش آسوشيتدپرس، ام عبدالله، همسر ابو انس الليبی، روز شنبه دولت آمريکا را به «ربودن، بدرفتاری و همچنين قتل فردی بيگناه»‌متهم کرده است.

ام عبدالله گفته است که همسرش پس از جراحی کبد در گذشته است. گزارش ها حاکی است که ابو انس اليبی به بيماری هيپاتيت «سی» مبتلا بوده است.

ابو انس الليبی به هنگام بازداشت برای بيش از يک دهه در فهرست مهمترين افراد تحت تعقيب پليس فدرال آمريکا FBI قرار داشت. برای بازداشت وی پنج ميليون دلار جايزه تعيين شده بود.

خالد الفواز، يکی ديگران از متهمان حمله به سفارتخانه های آمريکا قرار بود که به همراه ابوانس الليبی در دادگاه حضورشود. خالد الفواز نيز اتهامات عليه خود را نپذيرفته است.

XS
SM
MD
LG