لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۰۰

یک فرمانده ارشد نظامی «فتح‌الشام» در حمله هوایی در سوریه کشته شد


نیروهای گروه «فتح‌الشام»
نیروهای گروه «فتح‌الشام»

منابع مرتبط با پیکارجویان اسلامگرادر سوریه روز پنجشنبه اعلام کرده اند، فرمانده ارشد نظامی گروه «فتح‌الشام» که پیشتر «جبهه‌النصره» نام داشت، در جریان حمله هوایی به یک نشست فرماندهان این گروه در استان حلب کشته شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، جبهه فتح الشام در توییتر خود نوشته است، أبو عمر سراقب در حمله‌ای هوایی در استان حلب کشته شد.

طبق این گزارش،أبو عمر سراقب همچنین فرمانده نظامی ارشد ائتلاف جيش الفتح بود. ائتلاف جيش الفتح بزرگترین ائتلاف گروه‌های اسلام گرای مخالف حکومت بشار اسد محسوب می شود و از گروهایی مانند احرار الشام، فیالق الشام و فتح‌الشام تشکیل شده است.

در همین زمینه، گروه دیده بان حقوق بشر سوریه تایید کرده که أبو عمر سراقب به همراه ابومسلم الشامی، یکی دیگر از فرماندهان ارشد این گروه، در جریان حمله هوایی ناشناس به یک نشست نظامی گروه فتح الشام در منطقه‌ای در شهر حلب کشته شده است.

گروه دیده بان حقوق بشر سوریه می گوید، ابو عمر سراقب در یکسال گذشته فرمانده نظامی عملیات جیش الفتح برای تصرف استان ادلب بود. همچنین گفته می شود وی پیش از حضور در سوریه عضو القاعده عراق بود.

ابومحمد الجولانی، رهبر گروه «جبهه النصره»، سوریه هفتم مرداد، جدایی این گروه از القاعده و بازسازی تشکیلات آن را با نام جدید «جبهه فتح الشام» اعلام کرد.

گروه جبهه النصره در ژانویه ۲۰۱۲، حدود ۱۰ ماه پس از آغاز اعتراض‌های ضددولتی در سوریه و سرکوب این اعتراض‌ها توسط نیروهای حامی بشار اسد، شکل گرفت.

XS
SM
MD
LG