لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۰۹

احمد توکلی: دادگاه مرا به شش ماه حبس تعزيری محکوم کرد


احمد توکلی نفر وسط
احمد توکلی نفر وسط

احمد توکلی، نماينده اصولگرای مجلس و مدير مسئول سايت «الف» گفته است، دادگاه وی را به دليل انتشار اظهار نظرهای مردم به ۶ ماه حبس تعزيری محکوم کرده است، اما اين حکم تا دو سال تعليق شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران، ايسنا، احمد توکلی روز شنبه ۱۶ خرداد اظهار داشت: امروز به همراه وکيلم در شعبه ۷۸ دادگاه کيفری استان تهران حاضر شدم اما ابلاغ رسمی حکم من به فردا موکول شد.

مدير مسوول سايت«الف» با ااشاره به اين که دادگاه وی را «درباره اتهام توهين به آقای احمدی‌نژاد و آيت‌الله آملی لاريجانی و قضات کشور مقصر شناخت»، تصريح کرد: اين اتهام صرفا به خاطر شکايت دادستان تهران به دليل انتشار نظرات مردمی درباره عملکرد مسئولين کشور بوده است.

اين نماينده مجلس همچنين اظهار داشت: بر اين اساس دادگاه حکم به شش ماه حبس تعزيری برای من داد که با توجه به سوابق بنده و عدم سوء نظر اين حکم تا دو سال تعليق شد.

احمد توکلی در ادامه گفته است: دادگاه نظر اعضای هيات منصفه در مورد تبرئه من از اتهام فعاليت تبليغی عليه نظام جمهوری اسلامی و نشر مطالب خلاف واقع به قصد تشويش اذهان عمومی را پذيرفت و من را از اين اتهام مبرا دانست. همچنين دادگاه من را از اتهام توهين به مجلس و برخی اشخاص ديگر نيز مبرا دانست.

وی با اشاره به این که « ين حکم را غيرمستند به قانون و غيرعادلانه» می داند و به آن اعتراض خواهد کرد، گفته است: من فکر می‌کنم نبايد به گونه‌ای رفتار شود که راه اظهارنظر مردم در ارزيابی از عملکرد مسئولان بسته شود؛ به همين جهت من از آزادی مشروع مردم در اظهارنظر به ويژه در جايی که به جلوگيری از فساد می‌انجامد دفاع می‌کنم و اميدوارم ديوان عالی کشور که وظيفه تجديدنظر در حکم را بر عهده دارد نيز رای به تبرئه اينجانب بدهد.

آقای توکلی روز ۲۲ ارديبهشت ماه گفته بود که برای ۳۷ مورد از ۵۴ مورد شکايت مطرح شده عليه او در طی سال‌های ۸۹ تا ۹۲ قرار منع تعقيب صادر شده بود.

وی همچنين در همين روز در نطق ميان دستور خود در مجلس شکايت صورت گرفته، گفته بود: بنده به دليل انعکاس کامنت هايی که مردم در سايت « الف» در انتقاد از قوه قضاييه، رييس جمهور و دولت وقت و مجلس شورای اسلامی قرار دادند از سوی دادستان تهران به فعاليت تبليغی عليه نظام جمهوری اسلامی، نشر مطالب خلاف واقع، و اهانت به مقامات متهم شده ام .

پيشتر حميد بقايی، اسفنديار رحيم مشايی و علی‌اکبر جوانفکر از مقامات دولت محمود احمدی‌نژاد، رئيس جمهور سابق ايران، از شکايت خود عليه آقای توکلی صرف نظر کردند.

XS
SM
MD
LG