لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۴۶

انفجار مقابل کنسولگری آمريکا در اربيل عراق سه کشته بر جای گذاشت


انفجار خودرويی در نزديکی کنسولگری آمريکا در اربيل، مرکز اقليم کردستان عراق، در روز جمعه ۲۸ فروردين ماه دستکم سه کشته بر جای گذاشت.

به گزارش خبرگزاری رويترز، وزارت امورخارجه آمريکا اعلام کرد که در اين انفجار به هيچ يک از کارکنان يا نگهبانان کنسولگری‌اش در اربيل آسيبی نرسيده است.

يک شاهد عينی به رويترز گفته است که انفجار صدای مهيبی داشت و دود غليظ ناشی از آن بر فراز منطقه « عين کاوه» که محله‌ای مسيحی نشين است، ديده می‌شد.

طبق گزارش یاد شده، در اين منطقه تعداد زيادی رستوران و کافه وجود دارد که محل رفت و آمد شهروندان خارجی است.

به گفته مسئول امنيتی منطقه «عين کاوه»، در اين انفجار دستکم سه نفر کشته و ۱۴ نفر زخمی شده‌اند.

اين در حالی است که برخی از گزارش‌های تاييد نشده حاکی از کشته شدن ۹ تن در اين انفجار است.

به گزارش شبکه الجزيره، يک عامل انتحاری خودرویی بمبگذاری شده را در نزديکی در ورودی کنسولگری آمريکا در منطقه عين کاوه منفجر کرد.

يک مقام محلی به رويترز گفته است: گروه حکومت اسلامی با اين اقدام می‌خواست نشان دهد که در اينجا حضور دارد.

اين در حالی است که گروه حکومت اسلامی روز جمعه مسئوليت این انفجار و دو بمبگذاری دیگر در بغداد را برعهده گرفت. در انفجارهای بغداد دستکم ۲۷ نفر کشته شدند.

در بيانيه اين گروه آمده است: «رزمندگان گروه حکومت اسلامی دو خودرو بمبگذاری شده را در قلب پايتخت عراق و يک خودرو بمبگذاری شده ديگر را نيز در اربيل منفجر کردند».

منطقه اقليم کردستان عراق تاکنون کمتر شاهد چنين حملاتی بوده است.

آخرين حمله گروه حکومت اسلامی به اربيل در ماه نوامبر سال گذشته بود که يک عامل انتحاری با خودرویی بمبگذاری شده خود را مقابل يک ساختمان دولتی منفجر کرد. در اين انفجار دستکم پنج نفر کشته شدند.

XS
SM
MD
LG