لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۴۵

تیلرسون: شکست داعش الویت اول آمریکا درخاورمیانه است


رکس تیلرسون، وزیر خارجۀ آمریکا،
رکس تیلرسون، وزیر خارجۀ آمریکا،

رکس تیلرسون، وزیر خارجۀ آمریکا، روز جمعه گفته است،شکست دادن گروه حکومت اسلامی، داعش، اولویت اول واشینگتن است.

به گزارش رویترز، وزیر امور خارجه امریکا که درجمع نمایندگان ارشد مقامات ارشد ۶۸ کشورحاضر در نشست رایزنی درباره نبرد با گروه حکومت اسلامی در واشینگتن صحبت می کرد، اظهار داشت: می پذیرم که ما با چالش‌های بسیاری در خاورمیانه روبه رو هستیم ولی شکست داعش الویت اول در منطقه است.

وی همچنین گفته است که ائتلاف به رهبری آمریکا در این مرحله درگیر دولت سازی نیست، بنابراین تلاش‌ها می بایست بر این متمرکز شودتا از بازسازی این گروه حکومت اسلامی جلوگیری کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه گفته است، مناطق امن موقتی برای آواره گان و پناهندگان جنگ علیه گروه حکومت اسلامی، داعش، ایجاد خواهد شد تا درمرحله بعدی آنهابتوانند به خانه‌هایشان بازگردند.

وی با این حال مشخص نکرده است که این منطقه در کدام کشور ایجاد خواهد شد.

آقای تیلرسون گفته است: آمریکا فشار بر داعش را تشدید خواهد کرد و برای ایجاد منطقه امن موقت باثبات از طریق آتش بس اقدام خواهد کرد تا زمینه بازگشت پناهندگان را به خانه‌هایشان فراهم کند.

رویترزمی گوید، ایجاد منطقه امن در سوریه نیازمند حضور نظامی آمریکا است و این می تواند یک تغییر بنیانی در راهبرد آمریکا نسبت به دولت قبلی این کشور خواهد بود.

با این حال، سرهنگ جوزف اسکروکا ، سخنگوی ائتلاف به رهبری آمریکا علیه داعش گفته است، ارتش آمریکا هنوز دستوری در خصوص ایجاد منطقه امن دریافت نکرده است.

این در حالی است که رئیس‌جمهوری آمریکا پیشتر گفته بود که برای حمایت از آوارگان جنگ سوریه، «قطعا» «منطقه امن» ایجاد خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG