لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۲۹

تمایل ترامپ برای حفظ بخش هایی از برنامه نظام بهداشتی اوباما


دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا، روز جمعه در نخستین مصاحبه‌ای تلویزیونی پس از انتخابات گفته است که تمایل دارد بخش هایی از برنامه نظام بهداشتی باراک اوباما را حفظ کند.

دونالد ترامپ در جریان مبارزات انتخاباتی خود بارها اعلام کرده بود در صورت پیروزی یکی از نخستین اقداماتش لغو برنامه نظام بهداشتی باراک اوباما خواهد بود که در سال ۲۰۱۰ تصویب شده است.

به گزارش سی ان ان، دست کم ۲۰ میلیون نفر از افراد کم درآمد از این نظام بهداشتی خدمات دریافت می کنند و تغییر در آن می توانند باعث نگرانی افراد کم درامد بشود.

دونالد ترامپ در گفت وگو با برنامه «۶۰ دقیقه» شبکه «سی بی‌اس» که قرار است روز یکشنبه پخش شود،ابراز تمایل کرده است که بخش هایی مانند فروش بیمه به افراد با پیشینه بیماری، را در نظام بهداشتی جدید حفظ کند.

رییس جمهوری منتخب آمریکا گفته است: به نظر می رسد این امکان خیلی خوبی است. باعث افزایش هزینه می شود، ولی خیلی شبیه آن چیزی است که ما علاقه داریم حفظش کنیم.

با این حال، رییس جمهوری منتخب آمریکا وعده داده است وقفه‌ای بین برنامه نظام بهداشتی جدید به هنگام جایگزینی آن بابرنامه بهداشتی اوباما روی نخواهد داد.

آقای ترامپ گفته است: این طوری نخواهد بود که وقفه‌ای دو روزه یا دو ساله روی بدهد. آن (برنامه) لغو می شود و برنامه دیگری جایگزینش می شود. برنامه بهداشتی جدید خیلی بهتر و ارزنتر خواهد بود.

براساس قانون نظام بهداشتی اوباما کلیه شهروندان آمریکایی موظفند برای خود بیمه تهیه کنند، ولی کسانی زیر ۲۶ سال هستند، قادرند که ازپوشش والدین خوداستفاده کنند.

دونالد ترامپ همچنین ابراز تمایل کرده است که این بخش از قانون نظام بهداشتی اوباما را حفظ کند.

به گزارش «سی بی‌اس» دو بخش تامین بیمه بیماران با پیشینه بیماری و همچنین تحت پوشش قرار گرفتن افراد زیر ۲۶ از طریق بیمه والدین در بین بسیاری از جمهوریخواهان طرفدار دارد و به همین دلیل حفظ این دو بخش کلیدی نظام بهداشتی اوباما محتمل به نظر می رسد.

دونالد ترامپ روز پنجشنبه پس از دیدار با باراک اوباما به کنگره آمریکا رفت و پس از دیدار با رییس مجلس نمایندگان گفت که سه موضوع امنیت مرزها، اشتغال و بهداشت و درمان در صدر اولویت‌های او در آغاز کارش قرار دارند.

رییس جمهوری منتخب گفته بود،‌ همان طور که می دانید، در خصوص مساله نظام بهداشت (بیمه تامین اجتماعی) کاری می کنیم که برای همه مقرون به صرفه شود. ما یک کار واقعی در خصوص نظام بهداشتی انجام خواهیم داد.

XS
SM
MD
LG