لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۵۱

هشدار سپاه درباره پوشش خبری اعتراضات اخیر در اینترنت


 یک کاربر اینترنتی با دستبند سبز در همدان
یک کاربر اینترنتی با دستبند سبز در همدان
سپاه پاسداران با انتشار بیانیه‌ای به افرادی که در سایت‌ها و وبلاگ‌های درباره اعتراض‌های مردمی مطلب و تصویر منتشر می‌کنند به شدت هشدار داد.

در بیانیه‌ای که مرکز جرایم سازمان یافته سایبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منتشر کرده، اعتراض‌های مردمی به اعلام نتایج وزارت کشور محمود احمدی‌نژاد «اغتشاش» خوانده شده و آمده است: «جریانات منحرف از اصول و ارزش‌های انقلاب که در طول چند سال گذشته در پشت سر همه اغتشاشات در کشور حضور داشته‌اند بر اساس مستندات بدست آمده پیش از انتخابات در صدد ایجاد بحران در کشور بوده و اغتشاشات این روزها که موجب تعدی اراذل و اوباش به جان ومال و ناموس مردم شده است، نتیجه برنامه‌ریزی و طراحی یک سناریوی از پیش طراحی شده از طرف این افراد است.»

‌این ارگان نظامی که کاندیدا‌های اصلاح‌طلب از مدت‌ها پیش نسبت به دخالت آن در انتخابات هشدار داده بودند اعتراض کاندیداها به نتایج انتخابات را «تنها یک بهانه برای ایجاد ناامنی و اغتشاش» عنوان کرده و به افرادی که در فضای اینترنتی نیز به بازتاب این اعتراض‌ها می‌پردازند، اتهام «تشویش اذهان عمومی»،« تبلیغ اغتشاشگری» و «ایجاد آشوب های خیابانی» زده است.

سپاه پاسداران همچنین مدعی شده است که شهروندان، وبلاگ‌نویسان و روزنامه‌نگارانی که حوادث را پوشش می‌دهد، مراکز سازمان‌دهی شده‌ای هستند از سوی شرکت‌های کانادایی و آمریکایی و رسانه‌های «تحت حمایت سازمان‌های اطلاعاتی آمریکایی و انگلیسی رادیو زمانه، رادیو فردا ، بی بی سی فارسی» پشتیبانی می‌شوند.

مرکز جرایم سازمان یافته سایبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درپایان وعده داده است که به زودی مستنداتی دراین باره منتشر خواهد کرد.

‌ اعلام نتایج انتخابات از سوی وزارت کشور محمود احمدی‌نژاد درحالی با اعتراض‌های میلیونی در سراسر ایران مواجه شده است که از مدت‌ها پیش کاندیداهای اصلاح‌طلب نسبت به تقلب و دستکاری در آرا هشدا داده بودند.

اصلاح‌طلبان همانطور که از پیش اعلام کرده بودند، شبکه پیام کوتاه تلفنی در روز انتخابات قطع شد و تقریبا همه سایت‌های خبری اصلاح‌طلبان مسدود شده یا با مشکل جدی از سوی ارگان‌های امنیتی مواجه شده‌اند.

در روزهای اخیر انبوهی از تصاویر و فیلم های حرفه‌ای و آماتوری از سوی شهروندان ایرانی بر روی فضای وب رفته که رسانه‌های خبری دنیا با استفاده از آنها رویدادهای ایران را به طور گسترده پوشش می‌دهند.

‌ از همین رو مقامات جمهوری اسلامی برای هرچه محدود کردن این امکان علاوه بر فیلترینگ گسترده سایت‌های خبری، پهنای باند را به اندازه‌‌ای پایین آورده‌اند که ارسال تصویر و فیلم بر روی وب را با مشکل مواجه کند.

پخش تصاویر ضرب و شتم مردم و تیراندازی مستقیم به سوی آنها از سوی نیروهای امنیتی علیه با واکنش‌های گسترده‌ای در سطح جهان مواجه شده است.
XS
SM
MD
LG