لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۴۲

حمایت رابرت ردفورد از اعتصاب روشنفکران ایرانی در نیویورک


رابرت ردفورد
رابرت ردفورد
رابرت ردفورد بازيگر و کارگردان نامدار آمريکایی، در نامه ای از اعتصاب غذای سه روزه ‏روشنفکران و هنرمندان ايرانی در برابر سازمان ملل متحد در نيويورک حمايت کرده است.

اکبر گنجی، فعال سياسی و روزنامه نگار سرشناس ايرانی اعلام کرده است که از روز چهارشنبه اين هفته برای مدت سه روزه در مقابل دفتر سازمان ملل در نيويورک در حمايت از خواست های مردم ايران و آزادی زندانيان سياسی دست به اعتصاب غذا می زند.

رابرت ردفورد با اعلام حمايت خود از اين حرکت اعتراضی، گفته است که ‏«حوادث يک ماه گذشته ايران تکان دهنده بود. بسياری از مردم در اين رويداد کشته، و ‏صدها انسان بی گناه زندانی شدند. و او قوياً از حقوق بشر مردم ايران دفاع می کند.»

هفته گذشته ۲۶ تن از روشنفکران، فعالان سياسی و مدافعان حقوق بشر با انتشار نامه‌ای اعلام کردند که از روز ۳۱ تير تا دوم مردادماه،۲۲ تا ۲۴ ژوئیه، در حمايت از جنبش اعتراضی در ايران در برابر سازمان ملل متحد در نيويورک اعتصاب غذا می‌کنند.

پيشتر هنرمندانی چون گوگوش، ابی، شهيار قنبری، بهروز وثوقی و فرامرز اصلانی نیز با صدور اعلاميه‌هايی اعلام کرده بودند که در اعتصاب غذا و تحصن ايرانيان در برابر سازمان ملل شرکت خواهند کرد.

رضا براهنی، نويسنده، شاعر و منتقد ادبی نیز با صدور بيانيه‌ای اعلام کرد که به جمع ايرانيانی که خواهد پیوست که قرار است جلو سازمان ملل اعتصاب غذا ‌کنند.

آقای گنجی در مورد این اعتصاب غذا در گفتگویی به رادیو فردا گفته بود: «ما برای اينکه صدای اعتراض مردم ايران و زندانی ها را به گوش جهان برسانيم، تصميم گرفتيم يک اعتصاب غذای سه روزه در برابر مقر سازمان ملل در نيويورک برگزار کنيم. خواست اصلی ما محکوم کردن سرکوب ها، بازداشت ها و شکنجه در ايران است و خواستار آزادی سريع تمامی بازداشت شده ها و تمام زندانيان سياسی- عقيدتی هستيم.»
XS
SM
MD
LG