لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۵۵

افزایش میزان آلودگی هوای تهران


آلودگی هوا در تهران
آلودگی هوا در تهران
مدير عامل شرکت کنترل آلودگی هوای تهران روز يکشنبه اعلام کرد که هوای تهران از نظر ميزان آلودگی در شرايط بحران قرار دارد. همچنين بخش‌های وسيعی از مناطق غربی و جنوبی ايران به ويژه استان‌های کردستان و هرمزگان يک بار ديگر با پديده غبار گرفتگی و آلودگی هوا روبرو شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، يوسف رشيدی مدير عامل شرکت کنترل و کيفيت آلودگی هوای تهران روز يکشنبه ضمن بی سابقه خواندن ميزان افزايش آلودگی هوای تهران در روزهای گذشته به خبرگزاری مهر گفته است، ميزان آلودگی هوای اين شهر از روز گذشته تاکنون دو برابر افزايش يافته است.

به گفته وی در شرايط کنونی که تهران را بار ديگر هاله ای از گرد و خاک معلق در هوا فرا گرفته است، حتی زدن ماسک هم کمکی به حفظ سلامتی شهروندان نمی‌کند.

پديده غبار گرفتگی از مدت‌ها پيش ساير مناطق ايران به ويژه استان‌های جنوبی و غربی اين کشور را نيز تحت تاثير خود قرار داده است. کارشناسان می‌گويند، اين گرد و غبار از مناطق بيابانی عراق و عربستان سعودی وارد ايران شده است.

در همين حال سازمان حفاظت از محيط زيست استان کردستان نيز روز يکشنبه با انتشار بيانيه‌ای اعلام کرد، ميزان ذرات معلق در هوا در اين استان بيشتر از استانداردهای زيست محيطی است.

در اين بيانيه با اشاره به خطرهای ناشی از آلودگی هوا برای سلامت شهروندان به ويژه برای بيماران قلبی، عروقی و ريوی، از همگان خواسته شده است، «از تردد در هوای آزاد خودداری نمايند و در صورت لزوم از ماسک های مناسب استفاده کنند.»

همچنين گزارش‌ها حاکی از آن است که مناطق زيادی از استان هرمزگان در جنوب ايران نيز با پديده غبار گرفتگی روبرو شده است، به طوری که از شامگاه روز شنبه ميدان ديد در شهرهای بندرلنگه، پارسيان و جزاير سيريک و ابوموسی به زير هزار متر رسيده است.

مجتبی حمزه‌نژاد کارشناس مرکز هواشناسی در استان هرمزگان با اعلام اين خبر افزود، ميدان ديد افقی در جزاير خليج فارس و غرب استان به زير هزار متر و در مرکز استان به کمتر از دو هزار متر رسيده است.

آقای حمزه‌نژاد با تاکيد بر لزوم پرهيز از ترددهای غير ضروری اظهار داشت:«سالمندان، کودکان و افرادی که بيماری تنفسی دارند بايد حتما از ماسک استفاده کنند.»

در اين ميان بر اساس اعلام مديرکل فرودگاه کيش در دو روز گذشته بيشتر پروازهای ورودی و خروجی به اين جزيره به دليل ورود موج جديد گرد و غبار و پايين بودن ميدان ديد لغو شده است.

به گفته غلامرضا کريم‌آقايی صبح روز يکشنبه تنها يک پرواز خارجی از جزيره کيش به مقصد دوبی انجام شده و همه پروازهای داخلی لغو شده‌اند.

روز گذشته به دنبال لغو پروازها در فرودگاه جزيره کيش شمار زيادی از مسافران در فرودگاه سرگردان شده بودند.
XS
SM
MD
LG