لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۰۹

آيت الله خامنه اى: به هيچ كس باج نخواهيم داد


آیت الله خامنه ای آمريكايى ها را متهم كرد كه «۴۵ ميليون دلار بودجه تصويب كرده اند تا از طريق اينترنت جمهورى اسلامى ايران را شكست دهند» و آن را نشانه «درماندگى دشمن» دانست.
آیت الله خامنه ای آمريكايى ها را متهم كرد كه «۴۵ ميليون دلار بودجه تصويب كرده اند تا از طريق اينترنت جمهورى اسلامى ايران را شكست دهند» و آن را نشانه «درماندگى دشمن» دانست.
آيت الله على خامنه اى، رهبر ايران، با انتقاد از آمريكا، اين كشور را متهم كرد كه مى خواهد از طريق اينترنت جمهورى اسلامى ايران را شكست دهد و گفت: ما از طرف ملت ايران و از طرف خود به هيچ كس باج نخواهيم داد.

آيت الله خامنه اى روز سه شنبه در جمع «تعدادی از مردم مازندران» با اشاره به حوادث پس از انتخابات دهم رياست جمهورى گفت: «دشمنان ملت ايران مدتها طراحى كرده بودند تا بتوانند در تهران آشوب ايجاد كنند» و افزود كه «نتيجه اين طراحى، غير از بيدارى و هوشيارى بيشتر مردم در دفاع از جمهورى اسلامى» نبوده است.

وى آمريكايى ها را متهم كرد كه «۴۵ ميليون دلار بودجه تصويب كرده اند تا از طريق اينترنت جمهورى اسلامى ايران را شكست دهند» و آن را نشانه «درماندگى دشمن» دانست.

اشاره رهبر جمهورى اسلامى ايران به برنامه حمايت از «قربانيان ايرانى سانسور» است كه از سوى سه سناتور آمريكايى ارائه و در ماه اكتبر به اتفاق آراء در سنا به تصويب رسيد.

بر اساس اين برنامه، ۳۰ ميليون دلار صرف گسترش بخش هاى فارسى رسانه هاى وابسته به دولت آمريكا خواهد شد و ۲۰ ميليون دلار نيز به طرح جديد «صندوق رسانه، تبادل و آموزش الكترونيكى ايرانى ها» اختصاص خواهد يافت.

در اين طرح از توسعه فناورى ها از جمله در زمينه سايت هاى اينترنتى حمايت خواهد شد كه به ايرانى ها امكان خواهد داد تا با گذشتن از سد سانسور دولتی در ایران، آسان تر به اطلاعات دسترسى داشته يا آن را با ديگران به اشتراك بگذارند.

خامنه ای: لزوم پشتیبانی مردم از مسئولان نظام

رهبر جمهورى اسلامى ايران مى گويد كه آمريكايى ها «تا كنون دهها ۴۵ ميليون دلار صرف مقابله با نظام اسلامى از طريق كار ديپلماسى، تحريم، اعزام جاسوس، استخدام مزدور و روش هاى ديگر كرده اند ولى به هيچ نتيجه اى نرسيده اند.»

وى افزود: «در مقاطعى برخى طراحى هاى دشمن براى وادار كردن نظام اسلامى به باج داده بوده است اما امام بزرگوار هيچگاه باج نداد و همه بدانند ما نيز از طرف ملت ايران و از طرف خود به هيچكس باج نخواهيم داد.»

آيت الله خامنه اى با حمايت از قواى سه گانه در جمهورى اسلامى ايران «وظيفه مردم» را اعتماد به مسئولان و پشتيبانى از آنها دانست.

رهبر ايران در ماه هاى گذشته بارها كشورهاى غربى بويژه آمريكا و بريتانيا را متهم كرده بود كه در نا آرامى ها و اعتراض هاى پس از اعلام نتيجه انتخابات رياست جمهورى دست داشته اند و از قبل اين حوادث را برنامه ريزى كرده اند.

اين كشورها هر گونه دخالتى در امور داخلى ايران را رد كرده اند ولى با انتقاد شديد از سركوب معترضان توسط نيروهاى امنيتى و انتظامى خواستار به رسميت شناختن حق آزادى بيان و اجتماعات در ايران شدند.

در جريان اعتراض ها به معرفى محمود احمدى نژاد به عنوان رييس جمهور ايران، هزاران نفر از معترضان، فعالان سياسى و مدنى بازداشت شده و به گفته مخالفان، نزديك به ۸۰ نفر نيز كشته شده اند.

رهبر جمهورى اسلامى ايران اعتراض ها به نتيجه انتخابات را رد كرده و گفته است كه اين انتخابات «سالم و بدون تقلب» بوده است.
XS
SM
MD
LG