لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۵۹

وزیر اطلاعات: هدف «سران فتنه» براندازی دین از بطن جامعه بود


حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات دولت دهم
حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات دولت دهم
حیدر مصلحى، وزیر اطلاعات جمهورى اسلامى با اذعان به اینکه رهبران جنبش سبز همچنان به تلاش‌های خود ادامه مى‌دهند، آنها را متهم کرده است که براندازی دین از بطن جامعه را دنبال کرده‌اند.

وى که در گردهمایى امامان جمعه و جماعات شهرستان‌هاى کاشان، آران و بیدگل در شهر کاشان سخن مى‌گفت، در این باره اظهار داشت: «هم اکنون سیستم امنیتى و اطلاعاتى کشور بر سران فتنه تسلط بسیار خوبى دارد، گرچه آنها دست از تلاش بر نمى‌دارند».

در آستانه سالگرد انتخابات ریاست جمهورى خرداد ماه میرحسین موسوى و مهدى کروبى، دو تن از رهبران جنبش سبز در ایران خواستار برگزارى راهپیمایى در این روز شده و از ادامه اعتراض‌ها سخن گفته‌‌اند.

در مقابل وزیر اطلاعات دولت دهم رهبران جنبش سبز را به تلاش براى «براندازى دین» متهم کرده و گفته است: «در بررسى‌هاى انجام شده از دفاتر و مجموعه‌هاى برخى از سران فتنه به اطلاعاتى دست یافته‌ایم که از ۲۰ سال قبل گروهى شکل گرفته بود که هدف آن براندازى دین از بطن ایران اسلامى است و همه اینها داراى مستندات است».

حامیان دولت و رسانه‌هاى وابسته به آنها معمولاً از مهدى کروبى، میرحسین موسوى و نیز محمد خاتمى، رئیس جمهور پیشین ایران با عنوان «سران فتنه» نام مى‌برند و به ویژه در هفته‌هاى گذشته حملات خود را به این رهبران جنبش سبز در ایران گسترش داده‌اند.

وزیر اطلاعات جمهورى اسلامى همچنین از اصلاح‌طلبان با عنوان «ضد انقلاب جدید و تهدیدى دیگر علیه نظام» نام برده که به گفته وى «حرکت آن در دوره سازندگى شروع و در دوره اصلاحات به اوج رسیده» بود.

حیدر مصلحى در این باره گفته است: «این طیف که در دولت نهم با چالش جدى مواجه شد و سیلى محکمى خورده بود، در انتخابات دهم به میدان آمد و به دنبال بازسازى خودش بود و در نهایت به جریان فتنه انجامید».

وى با بیان این که «نفاق جدید» در واقع پایه‌گذار «فتنه بعد از انتخابات دهم» بود، افزوده است: «کسانى که در دوره حیات امام جرئت نمى‌کردند، بگویند ما با ولایت فقیه مشکل داریم، اینجا به میدان آمدند و در واقع باطن خودشان را نشان دادند».

وزیر اطلاعات در ادامه از «موفقیت بزرگ سیستم‌هاى اطلاعاتى و امنیتى کشور در جنگ نرم» خبر داده و افزوده است: «سربازان گمنام امام زمان در قضیه مقابله با فتنه در شبکه‌هاى مجازى با تخصص بسیار بالاى اینترنتى، چنان مقابل استکبار و به ویژه آمریکا قرار گرفتند که آنها در میدان نیز از ایران رو دست خوردند».

حیدر مصلحى همچنین از شبکه جهانى اینترنتى به عنوان «ابزارى ساخته دست استکبار» نام برده و از امامان جمعه هم خواسته است، «استفاده از شبکه مجازى و اینترنت را جدى بگیرند و با این شیوه به مقابله دشمنان بپردازند».

«اتفاقات کهریزک قابل مقایسه با شکنجه‌های قبل از انقلاب نیست»

از سوى دیگر در ادامه حملات حامیان دولت به رهبران جنبش سبز در ایران، غلامعلى حدادعادل، یکى از نمایندگان حامى دولت در مجلس نیز روز پنج‌شنبه در سخنانى با حمله به رهبران جنبش سبز در ایران آنها را متهم کرد که هیچ گونه «سابقه انقلابى» ندارند.

مشاور رهبر جمهورى اسلامى در این باره گفته است: «اتفاقات سال ۸۸ مانند کهریزک -که ما به آن راضی نبودیم- قابل مقایسه با شکنجه‌هاى قبل انقلاب نیست و چقدر جاى تأسف است، بعضى از آقایانى که خود را انقلابى مى‌دانند– در صورتى که با توجه به مطالعه روزنامه‌هاى قبل از انقلاب هیچ سابقه انقلابى از آنها ندیده‌ایم- و برخى اشخاص با سابقه انقلابى که امروز رهبرى «جنبش» را برعهده گرفته‌اند، مى‌گویند فردى پیش ما آمده که مى‌گوید در زندان‌ها با نوامیس مردم فلان کارها صورت مى‌گیرد و این خبر را در اختیار خبرگزارى‌هاى اسرائیلى و آمریکایى قرار مى‌دهند».

مهدى کروبى، یکى از نامزدهاى معترض به نتایج انتخابات ریاست جمهورى در ایران با استناد به اظهارات شمارى از بازداشت‌شدگان رویدادهاى پس از انتخابات در ایران براى نخستین بار ماجراى تجاوز جنسى به زندانیان را در بازداشتگاه‌ها افشا کرده بود که با واکنش تند حامیان دولت روبرو شده بود.

حداد‌عادل در ادامه سخنان خود با اشاره به انتقاد میرحسین موسوى از اعدام شمارى از زندانیان سیاسى در ایران نیز گفته است: «چقدر جاى تأسف دارد که عده‌اى در غرب کشور آدم کشى و مزدورى بیگانه مى‌کنند و پس از محاکمه و مجازات فردى از آنها حمایت مى‌کند که خود را انقلابى و بسیجى مى‌نامد و دم از امام مى‌زند».

وى همچنین افزوده است: «بنده نمى‌دانم آقایانى که از به اصطلاح جنبش کذایى حمایت مى‌کنند و ادعا مى‌کنند موى خودشان را در سیاست سفید کرده‌اند، چرا در برابر اعلامیه طرفدارى از تروریست‌هاى بیگانه سکوت مى‌کنند؟ ولى بدانند که ملت آنها را با همدیگر حذف و طرد مى‌کند و اگر راننده هدایت ماشین را به عهده گرفته در صورت سقوط همه مسافران را به قعر جهنم این دنیا و آن دنیا مى‌فرستد».

حداد عادل که پیوند خویشاوندى با على خامنه‌اى دارد، در بخش دیگرى از سخنان خود با بیان این که رهبر جمهورى اسلامى «زندگى ساده‌اى» دارد، به دفاع از وى در مقابل اتهام‌هاى مالى پرداخته و گفته است: «حال اگر یک شاعر ورشکسته و نکبت‌زده شعرى را مى‌سراید و رهبرى و خانواده ایشان را متهم مى‌کند که به خارج پول مى‌فرستند فایده‌اى ندارد، زیرا مردم مى‌دانند که ایشان چگونه زندگى مى‌کنند».

وی اضافه کرده است که «سابقه ندارد که رهبری با چنین پاک‌دستی، اعتقاد، فرهنگ، خداترسی، فکر، بصیرت و فرزانگی در این کشور حکومت کند که باید قدر آن را بدانیم».
XS
SM
MD
LG