لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۲۱

امیر ارجمند: ملاقات فرزندان موسوی با والدینشان حقیقت دارد


اردشیر امیر‌ ارجمند، مشاور ارشد میرحسین موسوی
اردشیر امیر‌ ارجمند، مشاور ارشد میرحسین موسوی
به دنبال بالا گرفتن تردید‌ها در مورد صحت خبر دیدار فرزندان میرحسین موسوی با والدینشان، مشاور موسوی تأکید کرد که فرزندان این دو نفر با پدر و مادر خود دیدار کرده‌اند. علی شکوری‌راد نیز اعلام کرده‌است که فرزندان آقای موسوی با والدینشان در ساختمانی در کنار منزلشان ملاقات کرده‌اند.

اردشیر امیر ارجمند، مشاور ارشد میرحسین موسوی روز یکشنبه در نشستی که در دانشگاه وست مینستر لندن پیرامون وقایع پس از راهپیمایی ۲۵ بهمن و بازداشت میرحسین موسوی و مهدی کروبی برگزار شد، تأکید کرد که فرزندان آقای موسوی با پدر و مادر خود دیدار کرده‌اند و نامه‌ای که در وبسایت کلمه از قول آن‌ها منتشر شده است نیز حقیقتا از سوی فرزندان آقای موسوی و خانم رهنورد نوشته شده است.

وبسایت خبری کلمه، نزدیک به میرحسین موسوی، روز ۲۱ اسفند در گزارشی از قول دختران میرحسین موسوی و زهرا رهنورد نوشت که آن‌ها در تاریخ ۱۷ اسفند، در فضایی به شدت امنیتی «در خانه‌ای در خیابان پاستور» با پدر و مادر خود ملاقات کرده‌اند.

در این وبسایت خبری، نامه‌ای منسوب به دختران آقای موسوی و خانم رهنورد خطاب به مردم ایران منتشر شد که در آن فضای این دیدار بازگو شده بود.

به دنبال انتشار این خبر پاره ای از افراد و رسانه های اینترنتی نسبت به صحت و سقم این خبر و فعالیت مستقل وبسایت خبری کلمه تردید کرده و این بحث را مطرح کردند که این دیدار صورت نگرفته و نامه منتشر شده در کلمه نیز از سوی فرزندان آقای موسوی نوشته نشده است.

اردشیر امیر ارجمند در رد این شبهات گفت در این که نامه از سوی فرزندان آقای موسوی و خانم رهنورد نوشته شده «هیچ تردیدی وجود ندارد» و سایت کلمه که بازگو کننده مطلب بوده «همچنان امین و مورد اعتماد است».

مشاور ارشد میرحسین موسوی توضیح داد که پس از چندین بار مراجعه فرزندان آقای موسوی به درب منزل آن‌ها، در نهایت مأموران امنیتی اجازه داده‌اند که دیداری میان آقای موسوی، خانم رهنورد و فرزندان صورت بگیرد، اما به آن‌ها گفته می‌شود که نباید در مورد این ملاقات صحبت کنند و همین امر فرزندان آقای موسوی را تحت فشار قرار می‌دهد که آیا ملاقات با والدینشان را به مردم اطلاع بدهند یا خیر.

وی می‌افزاید که در نهایت دختران آقای موسوی تصمیم می‌گیرند قبول مسئولیت کرده و در نامه‌ای، «بخشی» از اخبار مربوط به ملاقات با والدینشان را به اطلاع مردم برسانند.

در همین زمینه علی شکوری راد، عضو ارشد جبهه مشارکت ایران اسلامی و از اعضای فعال ستاد میرحسین موسوی نیز در گفت‌و‌گو با وبسایت کلمه تأکید کرد که فرزندان آقای موسوی و خانم رهنورد با والدین خود دیدار کرده‌اند.

وی گفت: «من اطلاع دارم که این ملاقات صورت گرفته است و در آن مهندس موسوی و همسرشان در ساختمانی در کنار منزلشان بودند. حتی پیش از انتشار خبر این دیدار در سایت کلمه، من از طریق منابع موثق از آن اطلاع داشتم... همچنین خبر دارم که دختر کوچک مهندس موسوی با ایشان دیدار کرده است. »

آقای شکوری راد همچنین افزود که محتوای نامه را تأیید می‌کند و اطمینان دارد که این نامه را دختران میرحسین موسوی و زهرا رهنورد نوشته‌اند.

به دنبال فراخوان میرحسین موسوی و مهدی کروبی، رهبران مخالفان، برای حمایت از اعتراض های مردم مصر و تونس در روز 25 بهمن ماه، تظاهرات مختلفی در شهرهای ایران صورت گرفت که خشم مقام های ایرانی را برانگیخت.

این تظاهرات سبب شد تا محدودیت های ماه های اخیر علیه این دو رهبر مخالفان تشدید شده و آنها از دسترسی به دنیای خارج از خانه خود منع شوند.

در همین زمینه سایت کلمه گزارش داده بود که میرحسین موسوی و مهدی کروبی به زندان حشمتیه ارتش منتقل شده اند ولی این وبسایت هفته گذشته اعلام کرد که این خبر صحت نداشته است.

هنوز مشخص نیست که آقایان موسوی و کروبی و همسران آنها در کجا و تحت چه شرایطی نگهداری می شوند.
XS
SM
MD
LG