لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۵۲

جنتی: جریان انحرافی و صاحبان قدرت برای قبضه مجلس تلاش می‌کنند


احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان، گفته است، جریان انحرافی و کسانی را که به گفته وی صاحب قدرت هستند، متهم کرده است، از مدت‌ها پیش‌ «با توسل به راه‌های نامشروع و پول‌های کلان» طرح‌هایی را برای ورود به انتخابات مجلس آماده‌ کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان، روز سه‌شنبه در سخنانی، «جریان انحرافی و صاحبان قدرت» را به تلاش برای تصاحب کرسی‌های مجلس آینده متهم کرده است.

وی با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس گفته است: «در این انتخابات، غیر از شکست‌خوردگان سیاسی و گروهک‌های ضدانقلاب، جریان‌های انحرافی و کسانی که صاحب قدرت هستند نیز از مدت‌ها پیش طرح‌هایی را برای ورود به انتخابات آغاز کرده‌اند.»

به ویژه به دنبال آشکار شدن اختلاف‌ها میان رهبر جمهوری اسلامی و محمود احمدی‌نژاد بر سر بر کناری حیدر مصلحی از وزرات اطلاعات، حامیان آیت‌الله خامنه‌ای با انتقاد شدید از اطرافیان محمود احمدی‌نژاد و به ویژه اسفندیار رحیم‌مشایی، رئیس دفتر رئیس جمهور، از آنها به عنوان «جریان انحرافی» یاد می‌کنند.

حامیان آیت‌الله خامنه‌ای، که اطرافیان محمود احمدی‌نژاد را از جمله به «مخالفت با ولایت‌ فقیه»، «توسل به رمال و جن‌گیر» و نیز «ارتباط با سرویس‌های اطلاعاتی خارجی» متهم می‌کنند، نسبت به برنامه‌ریزی آنها برای تسخیر مجلس آینده هشدار داده‌‌اند.

هر چند محمود احمدی‌نژاد در تازه‌ترین نطق تلویزیونی خود گفته بود، دولت وی هیچ گونه دخالتی در انتخابات نخواهد کرد، اما غلامرضا مصباحی‌مقدم، یکی از نمایندگان اصولگرای مجلس به تازگی اعلام کرده است، رئیس‌جمهور «به صورت غیر رسمی» جریانی را برای ورود به انتخابات راه‌اندازی کرده که هدفش «به کرسی نشاندن حامیان رئیس‌جمهور در مجلس آینده» است.

پیشتر نیز اسدالله بادامچیان، یکی دیگر از نمایندگان اصولگرای مجلس، از طرح اصولگرایان برای تشکیل کمیته‌ای با هدف جلوگیری از دخالت غیرمجاز دولت در انتخابات مجلس خبر داده بود.

وی نسبت با ابراز نگرانی نسبت به دخالت دولت در انتخابات مجلس گفته بود: «ممکن است برخی از اطرافیان همچون استانداران، فرمانداران، و بخشداران دخالت غیرمجاز در انتخابات انجام دهند.»

بر اساس اعلام وزارت کشور انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، قرار است در روز ۱۲ اسفند ماه سال جاری برگزار شود.

در این میان احمد جنتی، که به ویژه در انتخابات جنجالی ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ هیچ گاه حمایت خود را از محمود احمدی‌نژاد پنهان نکرده بود، با هشدار نسبت به «طمع منحرفان برای نقش آفرینی در انتخابات» پیش‌ رو گفته است: «در این دوره عده‌ای با سوء استفاده از مقام و جایگاه خود یک جریان انحرافی را به وجود آورده‌اند و با توسل به راه‌های نامشروع و پول‌های کلان که با سواستفاده از قدرت کسب کرده‌اند، می‌خواهند مجلس را قبضه کنند.»

دبیر شورای نگهبان با «ناگوار»‌ خواندن تحرکات جریان انحرافی گفته است: «عده‌ای با جریانات اخیر سعی کردند به مسئله ولایت فقیه ضربه بزنند.»

وی همچنین افزوده است: «از چند سال پیش از این به دوستان قوه قضائیه می‌گفتم باید این افراد دستگیر شوند. چرا باید چنین افرادی در کشور آزاد باشند؟ در این مملکت جن‎گیر و رمال و طلسم‏باز چه نقشی باید داشته باشد؟»

در حالی که پیشتر گزارش‌هایی درباره بازداشت شماری از اطرافیان محمود احمدی‌نژاد در همین ارتباط منتشر شده بود، احمد جنتی در این باره اظهار داشته است: «با آزادی این افراد کار به جایی رسید که برخی از مسئولان هم به آنها متوسل شدند.»

وی همچنین افزوده است: «فاسدترین آدم‌ها با اهانت به مقدسات ادعا می‌کنند قدرت‌های فوق العاده‌ای دارند و متاسفانه افرادی هم فریب آنان را می‌خورند و به آنها متوسل می‌شوند.»
XS
SM
MD
LG