لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۲۸

حقوق جدید کروبی در حصر: «بازکردن پنجره، قدم زدن در پارکینگ ساختمان»


عکس یکی از دیدارهای خانوادگی مهدی کروبی و با نوه اش
عکس یکی از دیدارهای خانوادگی مهدی کروبی و با نوه اش
گزارش ها حاکی است که مهدی کروبی توانسته به تازه گی از حقوقی چون «اجازه باز کردن پنجره برای دسترسی به هوای آزاد، قدم زدن در پارکینگ ساختمان و نیز امکان قفل درب آپارتمان» برخوردار شده است.

سحام نیوز، پایگاه اطلاع رسانی حزب اعتماد ملی در گزارشی می گوید، مهدی کروبی نزدیک به ۴۴۰ روز است که از حقوق اولیه یک زندانی محروم است آن هم در حالی که بدون هیچ گونه حکم قضایی و یا محاکمه، در حصر خانگی گرفتار شده است.

به نوشته سحام نیوز، مقارن با روز مادر در ایران، آقای کروبی اجازه پیدا کرده با خانواده خود دیدار کند. ماموران امنیتی برای چند ساعت مهدی کروبی را به منزل مسکونی اش در جماران برده تا با همسر و فرزندان خود ملاقات کند.

خانواده آقای کروبی گفته اند به وی اجازه داده شده هفته ای دوبار با همسر خود ملاقات کند. خانواده مهدی کروبی، حصر خانگی وی را «غیرقانونی» خوانده و خواستار پایان دادن به آن شده اند.

اسماعيل گرامی مقدم، مشاور مهدی کروبی پیشتر در گفت وگويی با راديو فردا «حصر خانگی» مهدی کروبی را «سليقه‌ای» دانسته و گفته بود شرايط آقای کروبی در «حصر» نگران کننده است.

مهدی کروبی، فاطمه کروبی، میرحسین موسوی و زهرا رهنورد پس از راهپیمایی معترضان در تهران و چند شهر دیگر ایران در روز ۲۵ بهمن سال ۸۹، تحت حبس خانگی قرار گرفته‌اند. فاطمه کروبی چندی بعد از این حصر خانگی آزاد شد ولی حصر خانگی سه تن دیگر هنوز ادامه دارد.

مشاور مهدی کروبی هم گفته بود درخواست خانواده مهدی کروبی این است که اگر هم قرار است حصر خانگی در مورد او انجام شود، معادل‌‌ همان حطر خانگی آیت الله منتظری انجام دهند.

اسماعیل گرامی مقدم گفته بود: «قانونی برای حصر خانگی وجود ندارد. حداقل‌‌ همان تجربه حصر خانگی مرحوم آیت الله العظمی حسینعلی منتظری را در مورد ایشان و خانواده‌اش اعمال نمایند یعنی به جای اینکه آقای کروبی به صورت انفرادی در یک خانه اجاره‌ای در حصر باشد، به منزل خودش انتقال یافته و در آنجا به میل حکومت در حصر خانگی بسر ببرد.»

وی افزود: «آقای کروبی در یک آپارتمانی حصر است که اجاره آن را خانواده آقای کروبی پرداخت می‌کنند و واقعا بدعت عجیبی است که زندانی بایستی خود اجاره محل حصر را بپردازد. این شرایط حبس خانگی آقای کروبی و همچنین آقای موسوی و خانم رهنورد هیچ مبنای حقوقی ندارد و صرفا سلیقه حاکمیت است.»
XS
SM
MD
LG