لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۱۳

خامنه‌ای: اینکه رئیس یک قوه، دیگری را متهم کند خلاف شرع است


علی خامنه‌ای مخالف علنی کردن اختلافات میان سران حکومت ایران است.
علی خامنه‌ای مخالف علنی کردن اختلافات میان سران حکومت ایران است.
علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران روز شنبه، ۲۸ بهمن در واکنش به حاشیه‌های جلسه استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمود احمدی‌نژاد و علی لاریجانی، روسای قوای مجریه و مقننه را مورد انتقاد قرار داد و گفت که فعلا آنها را «نصیحت» می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، آقای خامنه‌ای اظهار داشت: «این که رئیس یک قوه به خاطر یک سند اثبات نشده دو قوه دیگر را متهم کند، خلاف شرع و قانون و تضییع حقوق مردم است.»

اشاره آیت‌الله خامنه‌ای به اقدام محمود احمدی‌نژاد در روز استیضاح عبدالرضا شیخ‌الاسلامی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

آقای احمدی‌نژاد که در مجلس حاضر شده بود، نوار مکالمه فاضل لاریجانی، برادر علی و صادق لاریجانی، روسای دو قوه مقننه و قضاییه با سعید مرتضوی، دادستان پیشین تهران را پخش کرد و او را به سوءاستفاده از روابط خانوادگی خود برای فعالیت‌های اقتصادی متهم ساخت.

این اقدام واکنش علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران را در پی داشت که در سخنانی شدیدالحن علیه محمود احمدی‌نژاد او را به داشتن «روابط مافیایی» متهم کرد و گفت که پخش این مکالمه باعث شد نمایندگان مجلس و مردم، شخصیت آقای احمدی‌نژاد را «بهتر بشناسند».

علی خامنه‌ای با اشاره به این سخنان آقای لاریجانی گفت: «دفاع رئیس محترم مجلس هم از خودش مقداری زیاده‌روی بود و لزومی نداشت.»

آقای خامنه‌ای همچنین استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را نیز «غلط» توصیف کرد و گفت که دلیل این استیضاح مربوط به خود وزیر نبود.

این در حالی است که نمایندگان مجلس دلیل استیضاح عبدالرضا شیخ‌الاسلامی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را سرپیچی از قانون و مخالفت با حکم دیوان عدالت اداری مبنی بر برکناری سعید مرتضوی از سمت مدیرعاملی سازمان تامین اجتماعی عنوان کرده بود.

رهبر جمهوری اسلامی ایران در ادامه به ماجرای برهم‌زدن سخنرانی علی لاریجانی در شهر قم پرداخت و از افراد «حزب‌اللهی» و «مومن» خواست «این کارها را نکنند».

آقای خامنه‌ای گفت: «بنده مخالفم با این کارها که یک نفر را به عنوان ضدولایت و ضدبصیرت علیهش شعار بدهند و جلسه را برهم بزنند مانند کاری که در قم و مرقد امام اتفاق افتاد.»

در جریان سخنرانی علی لاریجانی در شهر قم و در سالگرد پیروزی انقلاب ایران، جمعی با پرتاب مهر نماز و کفش و نعلین به سمت او، مانع سخنرانی آقای لاریجانی شدند. گفته می‌شود این حمله‌کنندگان از طرفداران محمود احمدی‌نژاد بودند و پوسترهای او را به همراه داشتند، اگرچه مقامات دولت این اتهام را رد کرده‌اند.

اختلافات میان سرای قوای سه‌گانه ایران در روزهای اخیر از همیشه آشکارتر شده است. این در حالی است که رهبر جمهوری اسلامی همواره تاکید می‌کند که نباید اختلافات را علنی کرد.
XS
SM
MD
LG