لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۰۷

هشدار دوباره احمدی‌ مقدم در مورد «حاشیه‌سازی‌های انتخاباتی»


اسماعیل احمدی‌ مقدم می‌گوید، سیطره نیروی انتظامی بر تمام فضاهای مجازی و اطلاع‌رسانی «قابل مقایسه با سال ۱۳۸۸ نیست»
اسماعیل احمدی‌ مقدم می‌گوید، سیطره نیروی انتظامی بر تمام فضاهای مجازی و اطلاع‌رسانی «قابل مقایسه با سال ۱۳۸۸ نیست»
اسماعیل احمدی‌ مقدم، فرمانده نیروی انتظامی ایران، بار دیگر در مورد «حاشیه‌سازی» برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم هشدار داد و گفت که نیروهای تحت فرمان او «با قدرت تمام» هر «اغتشاشی» را مهار می‌کنند.

بر اساس گزارش روز جمعه، سوم خرداد خبرگزاری مهر، آقای احمدی‌ مقدم که در جمع انصار حزب‌الله سخنرانی می‌کرد، با اشاره به اعلام نتیجه بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ایران گفت که نیروی انتظامی آمادگی کاملی برای برخورد با «اغتشاشات» و «حاشیه‌سازی‌های» هواداران نامزدهایی که صلاحیت آنها رد یا تایید شده است دارد.

شورای نگهبان ایران روز سه‌شنبه، ۳۱ اردیبهشت، نظر خود را درباره صلاحیت نامزدهای یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری به وزرات کشور اعلام کرد که حکایت از رد صلاحیت چهره سرشناسی مانند اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، و اسفندیار رحیم‌ مشایی، مشاور رئیس دولت ایران، داشت.

این شورا اما صلاحیت ۸ نفر را تایید کرد که نامزدهای نهایی انتخابات پیش رو خواهند بود، نامزدهایی که اکثریت قریب به اتفاق آنها از طیف محافظه‌کاران هستند.

با این حال اسماعیل احمدی‌ مقدم هشدار می‌دهد که نیروی انتظامی «تمهيدات كافي براي مهار سريع هر گونه اغتشاشی» را اندیشیده و در این‌ باره با «نهادهای اطلاعاتی، سپاه و بسیج» هماهنگ شده است.

فرمانده نیروی انتظامی ایران دو روز قبل، چهارشنبه، نیز در هشداری مشابه گفته بود که نیروهای تحت امر او مراقبند تا هیچ حاشیه‌ای برای انتخابات به‌ وجود نیاید.

انتخابات دوره گذشته ریاست جمهوری ایران در سال ۱۳۸۸ به اعتراضات گسترده مردمی انجامید که پیروزی محمود احمدی‌نژاد را حاصل تقلب می‌دانستند.

این اعتراضات که مقامات حکومت ایران به عنوان «فتنه» از آن یاد می‌کنند با سرکوب معترضان و بازداشت و حبس بسیاری از فعالان سیاسی اپوزیسیون فروکش کرد.

اکنون نیز اسماعیل احمدی‌ مقدم اطمینان خاطر می‌دهد که با توجه به «آمادگی کامل» نیروی انتظامی برای مقابله با هر گونه اختلال احتمالی، «جای نگرانی خاصی وجود ندارد».

آقای احمدی‌مقدم در نهایت گفته است که «سیطره نیروی انتظامی بر تمام فضاهای مجازی و اطلاع‌رسانی قابل مقایسه با سال ۱۳۸۸ نیست».

در روزهای اخیر گزارش‌های بسیاری درباره سخت‌تر شدن دسترسی به اینترنت در داخل کشور و مسدود شدن برخی وبسایت‌های سیاسی منتشر شده است. گزارشگران بدون مرز نیز به‌تازگی حکومت ایران را جزو بزرگ‌ترین «جاسوس‌های اینرنتی» جهان نامیده است.
XS
SM
MD
LG