لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۲۳

ادامه درگیری ارتش لبنان با جبهه النصره در طرابلس


عکس مربوط به درگیری‌های قبلی در طرابلس است
عکس مربوط به درگیری‌های قبلی در طرابلس است

درگيری‌های ارتش لبنان با شبه‌نظاميان اسلامگرا در شهر طرابلس اين کشور وارد سومين روز خود شده است. خبرگزاری رويترز می‌گويد از روز جمعه تا يکشنبه، دست‌کم شش سرباز ارتش، ۹ شبه‌نظامی و دو شهروند، در اين درگيری‌ها کشته شده‌اند.

رويترز، يکشنبه چهار آبان، به نقل از مقام‌های امنيتی لبنان نوشته که ارتش اين کشور به مواضع شبه‌نظاميان در شهر طرابلس و در نزديکی شهر مرزی بهين حمله کرده و ده‌ها وسيله انفجاری از جمله سه خودروی بمبگذاری شده شورشيان را ضبط کرده است.

خبرگزاری فرانسه، شبه‌نظاميان مسلح را نيروهای وابسته به جبهه النصره، شاخه القاعده در سوريه توصيف کرده که به شهر طرابلس لبنان نفوذ کرده‌اند.

بر اساس اين گزارش، شبه‌نظاميان تهديد کرده‌اند در صورت متوقف نشدن حملات به خود، سربازان ارتش لبنان را که پيشتر به گروگان گرفته بودند، خواهند کشت.

اما خبرگزاری فرانسه می‌گويد که ارتش لبنان موفق شده شبه‌نظاميان اسلامگرا را پس از درگيری‌های سنگين از بازار قديمی شهر طرابلس بيرون کند.

طرابلس، دومين شهر بزرگ لبنان پس از بيروت، پايتخت و از شهرهای سنی‌نشين اين کشور است.

جبهه النصره در بيانيه خود، خواستار «پايان محاصره» طرابلس توسط ارتش لبنان و رسيدن به «راه‌حل صلح‌آميز» شده و تهديد کرده که در غير اين صورت، سربازانی را که از ارتش لبنان گروگان گرفته، می‌کشد.

لبنان همسايه سوريه است و مناطق مرزی و برخی شهر‌های آن در سال‌های اخير، صحنه درگيری‌های پراکنده طرفين پرشمار جنگ در سوريه بوده که قربانيان زيادی نيز به دنبال داشته است.

XS
SM
MD
LG